En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

MÜZİK

with 2 comments

“Mozart dinleyen bebekler büyüyünce çok zeki olurmuş” şeklinde bir şehir efsanesini yıllardır duyar ama fazla sallamazdım.İş ciddiye binince bi araştırayım dedim nedir ne değildir:konuyla ilgili birçok makale var ve müziğin bebek beyni gelişimine katkısı benim tahmin ettiğimden çok daha fazlaymış bu makalelere göre. Ancak “yok efenim mozart dinlerse daha zeki olur, bethooven dinlerse embesil olur” gibi spesifik ayırımlar yok, hatta “klasik müzik olsun,türk sanat müziği olmasın” filan gibi genel ayırımlar da yok. Özetle müziğin her türlüsü bebeğin zeka gelişimini olumlu yönde etkiliyor.

mozart-full copy

Geçenlerde gazetede okudum: Metallica,Nirvana,Pink Floyd,Beatles gibi grupların şarkılarının ninni versiyonları varmış, Rockabye Baby serisiymiş bu, hemen araştırdım ama TR’de bulamadım. Sonra geçenlerde babaolmak.com’da okudum,meğer amazon.com’da varmış bunlar (hatta site sahibi Özgür Bey, Metallica ninnileri almış bebeğine). Ben de hemen Pink Floyd, Beatles ve Bob Marley temin ettim bebek için. Bazı ninni versiyonları pek olmamış, hatta biraz freaky olmuş (Bkz. korku filmi müziği),ama genel olarak güzeller. Özellikle Beatles’lar çok hoşuma gitti, beni bile mayıştırdı ninniler,bebeği kimbilir ne yapar.

Rockabye_Baby

VE İŞTE BABAYIZBİZ’DEN BÜYÜK HİZMET: BEST OF ROCKABYE BABY ARTIK EVİNİZDE

PINK FLOYD: http://rapidshare.com/files/56382557/Rockabye_Baby__-_Lullaby_Renditions_Of_Pink_Floyd.rar.html
BEATLES: http://rapidshare.com/files/22960420/Lullaby_of_Beatles___Musiteka.rar
BOB MARLEY: http://rapidshare.com/files/201141705/Rockabye.Baby_Lullaby.Renditions.Of.Bob.Marley.zip

Written by gurkanyucel

04 Haziran 2009 09:59

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

2 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. arkadaşımın arkadaşı bu linkten bütün albümleri bulabileceğimi söyledi, indirmedim ama Coldplay in albümünü beğendim.😉
    http://f60s.com/cache/p/458442/458734.aspx

    EgeninBabası

    13 Mayıs 2010 at 12:57

  2. Çınar Beatles’lara bayılmıştı, hatta senin dediğin gibi biz de! Ve evet, kesinlikle mayıştırıyor bebeleri!

    basakahmetcinar

    04 Haziran 2009 at 12:35


Bir Cevap Yazın

Bir Kaplanın Günlüğü

Babaların buluşma noktası

