En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

HAMİLELİK SERÜVENİNİN SONU VEEEE….

with 8 comments

Sanki hiç bitmeyecek sanıyor  , sanki hep hamile olarak yaşıcakmışsın zannediyor  insan, gidişata alışıyosun çünkü yavaş yavaş. Bide herkes seninle ilgileniyor, arayan soran merak eden… Eğer sağlıklı bir hamilelik yaşıyosan keyifli bir süreç olduğunu düşünüyorum. En azından benım için öyleydi. Veee o serüvenin bi sonu varmış, bi anda aniden bebekler dünyada, sana ait , senin çocukların ( ikiz çocukların olunca her zaman, her konuda çoğul konuşmaya alışıyosun🙂 )  Bu çok güzel bir duygu , ama alışmak  çok zormuş. hele o ilk şoku atlatıp, hastane sonrası yaşama başlayınca . Açıkcası ben biraz zorlandım galiba . Bilmiyorum ikiz çocuk sahibi olmak mı bunda etkili oldu , yoksa tek de olsa çocuk sahibi olan herkes bu açıdan zorlanıyormu ?

Hiç bitmeyecek bir görevin oluyor çocuğun olunca, sonu olmayan bir sorumluluk duygusu, off yoruldum deme lüksünün olmadığını düşünmek  … BU fikirler beni biraz bunalttı ilk 2 ay kadar. Ama bu dönemde eşimin bana büyük desteği oldu hakkını vermelıyım. Gürkancığımm gibi baba olmayı bekleyen veya yeni baba olmuşlara sesleniyorum, hamilelik kolay , keyifli ve heyecanlı . sonrası için eşlerinize ekstra sabır, şevkat, anlayış ve sevgi göstermenizi öneriyorum. Zira iki kişilik sakin ve alıştığınız hayatınıza üçüncü(bazen dördüncü) kişinin dahil olmasıyla yeni bir düzen kurmak ve ona alışmak gerekiyor. Bu konuda size çok iş düşüyor .

Written by ikizannesi

28 Ağustos 2009 12:32

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

8 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Gurkancim, sizin yavru bir gelsin de ikizlerle “grand total”e ulasana kadar neler oluyor gor bak; ondan sonra boole suursuz yorum yapma😛
    Sevgili Duygu, ikinci cocuk konusundaki vicdan azabimi bir nebze de olsun hafiflettigin icin tesekkurler🙂 dogru soyluyorsun, illa ki hepsinin birer misyonu oluyor… bari ikincinin de yararli bir amaci olsun :))

    Basak

    31 Ağustos 2009 at 20:22

  2. walla ben daha once de soylemistim Duygu’ya,bence ikiz olayi super bisi, bi seferde 2 cocuk birden cikiyor aradan,ne guzel walla. biz simdiden kara kara dusunuyoz bu cocuga nasil kardes yapcaz biz,bi 9 ay daha hamilelik, 1 dogum daha, “oh be cocugun uykusu artik duzene girdi, biz de rahat rahat uyuyabiliriz artik” derken hoop 2.si geliyor,oylesi daha zor walla,bence ikiz sahibi olmak “grand total”de daha karlI bi yatIrIm:P

    gurkanyucel

    31 Ağustos 2009 at 13:58

  3. ben de ikizannesi Duyguya hoşgeldin demek isterim:) veee her ne kadar zorlansan da bi hamleyle arkadaşlarına nazaran öne geçmek de hoş olsa gerek:)

    yelmesinannesi

    31 Ağustos 2009 at 13:28

  4. aslında çok haklısın; ikiz annelerine göre bizim işimiz en azından %50 daha kolay🙂 ama şöyle düşün, biz -kardeş olsun, vs vs diye- bir çocuk sahibi daha olduğumuzda bizim için herşey baştan başlayacak ama sen iki çocuğunu da büyütmüş olacaksın🙂 tamam, çok adil olmayabilir ama şartlar bir noktada eşitlenebiliyor demek ki :))
    burada akıllıca olan, tek çocuk sahibi olmak olabilir😛
    yazarken de düşündüm, konuyla ilgisiz ama, ilk çocuklar anne-baba için hep muazzam bir heyecan, hep çok istenen bebeklerken, ikinci çocuklar -özellikle de günümüzde- genellikle ilkine kardeş olsun diye isteniyor; ne fena di mi?

    Basak

    31 Ağustos 2009 at 11:25

    • Evet aslında ikinci için 2-3 yıl sonra tekrar baştan başlamak fikri de zoruma gıtmıyor değil. o açıdan bakınca kendımı şanslı hıssedıyorum, bıde ikisini bır arada oyun oynarken gülüşürken görünce de kendımı çok şanslı hıssedıyorum. Bende ikiz eşiyim . Bu yuzden ıkızlığe alışkınım . ıkız annesı olmak bıraz çocuklar buyuyunce avantaja dönüşüyor. Çünkü gunumuz çocuklarında goruyorum bıraz yanlız buyuyor çocuklar . Evle okul kurs arası bılgısayar ve tv başında buyuyorlar. En azından ıkı tane ve hiç arkadaş sıkıntısı çekmeden büyüyeceklerini düşününce mutlu oluyorum . Çünkü günümüzün çocuklarında genelde anneyı çekıştırme modu gözlemlıyorum ( anneyle buyuyen çocuklarda) arkadaşsızlıktan .

      Diğer konuda da haklısın bıraz ikinci çocuklara haksızlık gıbı oluyo ama olaya öyle bakarsan doğacak butun çocuklara bı misyon yukluyoruz farkında olmadan, butun umutlarımızı heyecanımızı, şansımızı onlara endeksliyoruz. “bebeğim kısmetıyle gelecek, şans getirecek, kardeş olacak, yaşlılığımda bana bakacak(son çocuklar için genelde) ” falan. 🙂

      ikizannesi

      31 Ağustos 2009 at 11:45

  5. arkadaşlar hoşbuldum, bebeklerimiz vasıtasıyla da olsa buradan birşeyler paylaşmak çok hoş. Başak kolaylıklar dilemişsin çok teşekkür ederim, açıkçası herkes ikiz bebek sahibi olunca bana çok acıdı “çoook zoordur dımı” gıbı sorularla sık karşılaşıyorum. ama Allah onunda sabrını verıyor sanırım , bişekilde alışıyosun . Ama ilk aylarda tek çocuk sahibi annelerin şikayet etmesi bana çok acayip gelıyodu. Kendı kendıme diyodum “yavvv bu kadınlarda pek tembel , ne var tek çocuğa bakmada”. herşeyı iki iki yaşayınca bı tanesı göze çook kolay gözüküyor.:)

    Ama ister tek ister çoğul, çocuk sahıbı olmak büyük sabır gerektiriyor. Allah herkese kolaylılar ve sabır versin

    ikizannesi

    31 Ağustos 2009 at 11:05

  6. Ikizannesi Duygu! Oncelikle sana cok cok kolay gelsin… ben yalnizca Cinar’i dogurdum, ve bir bebecige bakmak bile cok kolay degil…
    ama eslerin destegi konusunda yuzde yuz katiliyorum! ve Gurkancim, sana daha once yazdigim “annelere babalardan neler bekler?” yazisini bir de Duygu’nun yazisindan sonra okumani oneriyorum🙂 Acele et, az kaldi😉

    Basak

    30 Ağustos 2009 at 08:39

  7. Hoşgeldin Duygu,açıkçası hiç düşünmediğim bir konuyla geldin:Doğum sonrası… walla aynen dediğin gibi,biz çok alıştık hamileliğe,o kadar ki doğum sonrasını hiç düşünmemiştim. Sürekli bişeyleri araştırmak,en iyi şekilde hazırlık yapmaya çalışmak çok zevkliydi,ama sadece günler sonra hepsi bitecek,bakalım sonra ne olacak

    gurkanyucel

    29 Ağustos 2009 at 17:18


Bir Cevap Yazın

Bir Kaplanın Günlüğü

Babaların buluşma noktası

