En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

heycanlıyım HEYCANLIII

with 4 comments

eveet,son haftaya girdik..heyecan doruk noktasında:HAFTAYA BABA OLUYORUM

ne acayip yaa, “haftaya naapıyosun”, “haftaya baba oluyorum”

en çok neyi merak ediyorum biliyo musunuz: bebek kime benziycek acaba? yani bu merak “keşke bana benzese” gibi bi merak diil, hatta keşke annesine benzese de güzel bi bebek olsa,bu öyle bi merak diil ama nebliim, annesine mi benziycek, yoksa dedesine mi, yoksa aileden kimseye benzemeyip (Bkz.ben) çok kendine özgü bi tipi mi olcak acaba? bebeğin tipi çok hızlı değişebiliyor, biçok arkadaşımdan şahit oldum,bebek ilk doğduğunda anneye benziyor, zamanla babaya benzemeye başlıyor filan. en çok neye şaşırırım peki onu biliyo musunuz: şimdi anne esmer,baba esmer, bebek böyle sapsarı,mavi gözlü filan olur mu acaba? hiç belli olmaz walla,benim babaannem yuguslav göçmeniydi, sarışın yeşil gözlüydü, halam da öyle, Umay’ın da dayısı sarışın mavi gözlü..

Ha bu arada aklıma gelmişken yeni öğrendiğim biseyi aktarayım: Kellik geni babdan değil anneden geliyomuş. Yani baba kelse çocuk da kel olmak zorunda diilmiş, esas dayıya bakmak lazımmış, yani dayı kelse çocuk kuvvetle muhtemel kelleşirmiş ileride. Bir diğer erkek evlat sahibi öğretisi aktarayım:sünnet. Erkek bebeği ilk 2 yıl içinde sünnet ettirmek en uygunuymuş, 2 yaş-6 yaş arasında yapılırsa çocuk travmaya giriyor,o sebeple ya 2 yaşına kadar, ya da 6 yaşından sonra yaptırmak lazım. Biz doğar doğmaz yaptırmayı düşünüyoruz çünkü sünnetsiz bebeğin temizliği daha zormuş.

Neyse,oğlumuz bi sağlıkla gelsin de…

Written by gurkanyucel

30 Ağustos 2009 12:49

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

4 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bak şimdi Evren söyleyince kafama takıldı. biz de yelmesi 4 aylıkken sünnet ettirdik ve henüz sadece kıpırdanma aşamasındayken yani sırtüstü yatırdığın gibi kalırken yaptırdığımız için çok da isabetli bir zamanlama olduğuna karar verdik. zira sonradan “yara iyileşene kadar baya canı yanardı, zamanlama süper oldu” filan diye düşündük. ben de Gürkan gibi ya 2 yaşından önce ya da 6 dan sonra diye bildiğim için ve de “sidik kanalları biraz dar, sünnetten sonra daha bi foşur foşur işer” dediği için doktor kestirdik çocuğu! ama şimdi “uleen boşuna mı kestirdik yani” diye de içime kurt düşmedi değil. ama olan da oldu…

    yelmesinannesi

    31 Ağustos 2009 at 12:45

    • bosver be Sine,senin de dedigin gibi:olan olmus zaten:))

      gurkanyucel

      31 Ağustos 2009 at 13:59

  2. Heyecanini tahmin edebiliyorum, Taylan bebisin beklenen dogum gununde kaza yapmisti🙂 Ben de arabadaydim ve neyse ki onemli bisey olmadi. Bizimki beklenen gununden bir gun sonra geldi, hosgeldi ve bize gercekten inanilmaz bir mutluluk verdi. Diyorlardi da inanmiyordum dogum sancisini kucagina aldigin an unutuyorsun diye; hakikaten inanilmaz bir andi… :)))

    Herneyse ben diyecektim ki sunnet olayini iyi dusunun. Yani bu gercekten buyuk bir tartisma konusu; ornegin benim babam cocuk doktoru ve kesinlikle tavsiye etmiyor; dogal olandan yana. Sonucta kizlari sunnet eden topluluklar da var ve biz onlara korkunc gozlerle bakiyoruz. Ayrica bu konuda milyon TL’lerle donen bir endustri var. Tabii bu sizin bileceginiz birsey, bir yandan da Turkiye’de sunnetsiz yasamayi goze almak da var. Gider/gelir-ayak biraz kafanizi karistirdim galiba, kusura bakmayin. Tabii ki siz oglunuz icin en iyisini bilirsiniz.

    Simdiden coook tebrik ediyorum. Son bir uyari: bebek uyurken onu seyretmek, yok kalbinin atisini dinlemek, evi toplamak vs. gibi fantazilere cok kalkismayin ve mutlaka siz de uyumaya, en azindan dinlenmeye calisin; sonra sutun azalmasi, akabinde bebesin ciglik cigliga aglamasi, sizdeki uykusuzlugun ve bu cigliklarin sinir sisteminizi ters yonde etkilemesi ve bunun donup dolasip yine bebise tesir etmesi gibi durumlarla karsilasabilirsiniz, dikkat!

    Biraz uzun bir yorum oldu, kusura bakma. Saglikla kucaginiza almaniz ve birlikte gonlunuzce bir omur dileklerimle…

    –evren

    Evren

    30 Ağustos 2009 at 21:40

    • Teşekkür ederiz Evren, uzun yorumlari hep sevmisimdir,asla kusura bakmam:)
      Sunnet konusu hakikaten ciddi tarisma konusu, ama hijyen konusunda sorun cikmasindan korkuyoruz, bir arkadasimizin 1 aylik bebegi idrar yolu enfeksiyonu oldu, doktoru “keske dogar dogmaz sunnet ettirseymissiniz” demis, biz de korktuk. bi de Bebeginizi Beklerken Sizi Neler Bekler adli efsane kitabin devami olan Bebeginizin Ilk Yilinda Sizi Neler Bekler isimli kitapta “sunnetsiz erkek bebegin temizligi daha zordur, cok dikkat edilmesi gerekir, ne kadar erken sunnet olursa o kadar hijyenik olur” gibi bir cumle okuduk, ama yine de tum bu bilgilere ragmen daha netlesmis degil kafamiz
      Babyproof konusunda bazi on calismalar yaptim (daha cok erken olsa da) ama “ulan daha benim aklima gelmeyen bi ton sey vardir kesin” diye de dusundum. Sen bize engin babyproofing tecrubelerinle bi liste yapsan da burdan bizlerle paylassan da hepimiz faydalansak?

      gurkanyucel

      31 Ağustos 2009 at 09:28


Bir Cevap Yazın

Bir Kaplanın Günlüğü

Babaların buluşma noktası

