En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

RENK

with 7 comments

Bugün oğlumun kıyafetlerini ütülerken fark ettim ki mavi renk kumaş, diğer renk kumaşlardan açık ara daha sert

Flashback: 1 ay kadar önce, Afyon Özdilek Outlet’te bebek havlusu seçerken tezgahtara “Mavi renk havlular sanki sarılardan daha sert gibi” demiştim de tezgahtar da bana “Tabi ki, mavi kumaş her zaman daha sert olur” demişti.

Flashback içinde flashback: Afyon’daki tezgahtar bunu söyleyince hemen aklıma 2 ay önce Manavgat Özdilek Outlet’teki tezgahtarın “Mavi kumaş boyası, kimyasal içeriği sebebiyle kumaşı sertleştiriyor,o nedenle sarı veya yeşil gibi unisex diğer renkleri tavsiye ederim” dediği geldi

Özetle, erkek bebek bekliyosunuz diye illa her şeyi mavi almayın, sert oluyo. Yeşil alın, sarı alın, ya da benim gibi paso turuncu alın. Hastasıyım Turkcell turuncusunun

adsız

PS: Bütün kıyafetleri dıştan ütüledim mal gibi, sonra düşündüm “ulan ben bunları niye ütülüyorum: mikroplar ölsün diye ütülüyorum. ama kıyafetlerin dışı bebeğe dokunmayacak ki, içi dokunacak hep tenine” dedim ve bi de tersten ütüledim hepsini tekrar. Bi de Dalin’in yumuşatıcısı ne kadar muhteşem kokuyor arkadaş, insanın gözleri doluyo

Written by gurkanyucel

02 Eylül 2009 14:42

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

Tagged with , ,

7 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Renk konusunda da ben beyazı çok seviyorum çocuklarda, bı de sarıyı her bebeğe yakıştırıyorum . Valla Gürkancım ben pek turuncuyu sevmiyorum ama zevkler ve renkler olayı tabiii

    ikizannesi

    16 Eylül 2009 at 08:34

  2. Arkadaşlar dalinin yumuşatıcısının kokusu konusunda hemfikirim gerçekten süper kokuyor ve çok kalıcı . Ama benim bıdıkların birinde vücudunun değişik yerlerinde(saçının içinde ve sırtında) yaralar çıktı. Egzema dedi doktor allerjik birşey olduğunu söyledi. Bende yumuşatıcıya bağlayarak , (Sinecimm bu konuda akıl verince ) yumuşatıcıyı bıraktım . Hatta yıkadığım çamaşırları bı daha yıkadım . Şimdi kullanmıyorum yumuşatıcı. Sadece ütülüyorum yetiyo .

    Ama tabi dalinde bize kaldı , kendi çamaşırlarımıza kullanıyorum süper kokuyo. Hımmmmm.. missss gibi

    ikizannesi

    16 Eylül 2009 at 08:32

    • biz henuz bir sorun yasamadik yumusaticiyla ilgili olarak ama killandim simdi bak oyle egzama filan diyince. hic riske atmayip kessek mi acaba yumusaticiyi?o zaman da katır kutur olmaz mi kiyafetler?gerci olsa ne ki, bebegin onu anlayip bu durumdan rahatsiz olma luksu henuz yoktur sanirsam

      gurkanyucel

      16 Eylül 2009 at 22:12

  3. gürkan yazınca aklıma geldi. gerçi bu kimyasal ürünlerin, işte bebek giysisi deterjanıymış, yumuşatıcısıymış bunların içeriğinden ve etkilerinden çok anlamam ama yelmes doğduğunda hastanedeki doktor da bebek hemşiresi de bebek giysilerini yıkarken mümkün olduğunca az ve “bio” (ben viyanada doğum yaptığım için oralarda bu tür malzemeleri bulmak zor olmuyo, burda biraz problem olabiliyo)deterjanlar kullanmamı, özellikle yumuşatıcıyı ise en azından 1 sene hiç kullanmamamı önermişti. bebişlerin tenleri çok hassas oldukları için alerjik reaksiyonlar görterebiliyolarmış. daha sonra yavaş yavaş ama yine az ölçülerde, bağışıklık sistemi gelişsin diye kullanılabilirmiş. zira ben de öyle yaptım ama söyledim ya belki artık hepsi bebişlere uyumlu hale gelmiştir. sadece belirteyim dedim…

    yelmesinannesi

    03 Eylül 2009 at 13:43

  4. vay be, renkten renge fark ettiğini biliyordum ama maviyi bilmiyordum.

    benim dikkatimi de bembeyaz olanlar çekmişti

    Damla

    03 Eylül 2009 at 08:46

  5. Bir de utu konusunda takdirlerimi ayrica ileteyim dedim🙂

    Basak

    03 Eylül 2009 at 08:17

  6. Renk konusunda haklisin! Erkek diye illa mavi bi ton seyi oluyor (bilhassa hedaaayelerden) ama ben de kirmizi, turuncu, yesil, hatta Cinar’a super yakistigi icin sariyi cok tercih ediyorum🙂
    Bu arada; utunun isisi mikroplari icten de distan da oldurmeye yeter… nacizane tavsiye, bebek konusunda kafayi ufak seylere bu kadar takarsaniz, yanarsiniz! Ben yaptim bu hatayi, insan yalnizca bosuna kendini yipratiyor. Yapmayin, rahat olun! Basak demisti demeyin sonra🙂
    Dalin’in yumusaticisi gercekten muazzam! Ben neredeyse kendi camasirlarimizi bile onunla yikiycam ama Cinar’a ozel olsun diye seetmiyorum :))

    Basak

    03 Eylül 2009 at 08:16


Bir Cevap Yazın

Bir Kaplanın Günlüğü

Babaların buluşma noktası

