En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

Beyaz Gurultu

with 12 comments

Belki daha once bahsetmisimdir, sac kurutma mak.,camasir mak., elektrikli supurge gibi aletlerin sesleri bebegi rahatlatiyor,cunku beyaz gurultu denilen bu sesler, bebegin anne karnindayken duydugu seslere benziyor. Acikcasi bu sesler benim bu yasimda bile uykumu getirir, hatta kimseye soylemeyin ama bi keresinde bi arkadasin evinde, banyoda camasir makinesinin onunde uyuyakalmistim (saka diil).
Simdi uzmanlar bu sesleri oturmus incelemis ve nasil bir kombinasyondan olustugunu analiz edip (damar icinde akan kan sesi, kalp atisi sesi,vs. bunlarin hangisinin bebek tarafindan kac desibel duyuldugunu hesaplamis) ve bundan Colic adinda bi cd uretmis. Uzun arastirmalar sonucunda 34 dakikalik bu cd’yi temin ettim, henuz Tayga uzerinde deneme sansim olmadi ama ise yarayacagini umit ediyorum.
Veee iste babayizbiz’den yine muhtesem bir hizmet: Gokte ararken yerde buldugunuz Colic cd’sinin linki http://rapidshare.com/files/238093433/Womb_Sound_mp4.rar

Written by gurkanyucel

14 Eylül 2009 17:26

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

Tagged with , ,

12 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. link ölü

    serkan

    23 Eylül 2011 at 07:20

    • hocam bu linkler 3 ay kullanılmazsa ölüyor

      gurkanyucel

      29 Eylül 2011 at 10:28

  2. bu arada ben de kolik cd.sini bulunmaz hint kumasi zannediyodum ama meger herkeste varmis:)

    gurkanyucel

    18 Eylül 2009 at 07:39

  3. biz de bir şeyler bulmuştuk, kolik olmadı ama asakinleştirmede işe yarıyordu, yalnız anne karnı sesinin üstüne bir de klasik müzik eklemişlerdi ki, işte bu bende lohusa depresyonu yapıyordu🙂

    Damla

    17 Eylül 2009 at 14:11

  4. henuz deneme sansimiz olmadi bu cd’yi ama ben soyle bi dinledim, korku filmi tema muzigine benziyor,beni rahatsız etti ama Umay’ın hosuna gitti, deniz kenarında oturuyomus hissi uyanmis kendisinde
    su blog sayesinde neler ogrendik ve hala ogrenmeye devam ediyoruz,hic aklima gelmezdi beyaz gurultuye direk maruz kalan bebeklerin losemi olabilecegi.herkese paylasımları için tesekkurler

    gurkanyucel

    16 Eylül 2009 at 22:07

    • valla bence manyaklar gibi cocugun kafasinin dibinde surekli elektrikli alet calistirmazsan pek bir sey olmaz… herseyin asirisi zarar zaten🙂

      Basak

      17 Eylül 2009 at 08:02

  5. Bize de babam vermisti bu CD’yi ama pek ise yaramadi acikcasi. Ayrica Taylan da cesitli beyaz sesler (bulasik makinesi, radyo ara istasyon sesi, elektrik supurgesi, sac kurutma makinesi) indirmisti internetten ama onlar da malesef etkili olmadi. Biz en cok sac kurutma makinesini biraz da elektrik supurgesinin kendisini kullandik ve inanilmaz ise yaradi.

    …ancak son okudugum bir yaziya gore bu tarz aletler tarafindan olusturulan yuksek frekansli manyetik alan, uzun sure maruz kalindiginda cocuk losemisi dahil pek cok hastaliga neden olabiliyormus! Yine de en iyisi bilgisayardan falan dinletmek sanirim. Hatta kendiniz de yuksek sesle ssshhh yaparak white noise olusturabilirsiniz aslinda ki biz hala Tulin Su’yu boyle uyutuyoruz.

    Coook kolay gelsin, Tayga’ya iyi uykular ve de renkli ruyalar diliyorum. Bu arada siz de o uyurken dinlenmeyi ihmal etmeyin. Sonra Evren demisti demeyin🙂

    Yaziyi okumak isterseniz su linkten ulasabilirsiniz: http://www.opusfengshui.com/page009.html

    Evren

    16 Eylül 2009 at 03:18

    • evet evet, biz de Cinar’ı hala “shhhh”leyerek uyutuyoruz… size kitap getirdim ya bi tane, okuyun onu, cabucak okunuyo zaten🙂

      Basak

      17 Eylül 2009 at 08:01

  6. Yelmes de hiç hoşlanmamıştı o colic cd’den:) ben de yeni doğum yapan bi arkadaşıma hediye etmiştim ama o da vermiştir birilerine:) zira hiç dinlenesi bişey değil… aklıma da geldi burdan önersem mi anne baba adaylarına diye ama işe yaramadığına öyle bi kanaat getirdim ki, hiiiç ses etmedim. bebekler huylu doğdukları için bi süre sonra buluyolar zaten kendi tarzlarını:)

    yelmesinannesi

    15 Eylül 2009 at 12:14

  7. Moralini bozmiyim ama Cinar nefret etmisti o CD’den… bence hicbir insanoglunun sevmesine imkan yok🙂 ama belki Tayga sever🙂
    Cinar daha ziyade Baby Beatles seviyordu… baby mozart da ikinci favorisiydi🙂 Onlarla daha bir guzel uyuyordu.
    Aglayinca da colic CD’si degil de gercek sac kurutma makinesi sesi en cok ise yariyordu. Zink diye susuyordu arkadas…
    Yalniz zaten Umay’in cool tavri sayesinde sorunlu bir bebek olacagini sanmam! Bizimki beni ele gecirdi resmen, kurtulamiyorum :))
    Hadi size kolay gelsin!
    Bu arada, profil fotosu degismis, sahane olmus🙂

    Basak

    14 Eylül 2009 at 21:43

    • dun ogluma ilk kez muzik dinletme denemeleri yaptim, beyefendi beatles’in baby versiyonunu begenmedi,ama orjinaline bayildi,resmen hipnotize oldu. oglumun hayatinda dinledigi ilk sarki da beatles-you’ve got to hide your love away oldu:) bu arada sac kurutma mak. sesinin de mp3 versiyonu varmis, birisi ‘gercegini calistirip bosa elektrik harcamayin, indirin bunu dinletin’ diye koymus nete saolsun

      gurkanyucel

      15 Eylül 2009 at 06:04

      • hehe, saglam bir muziksever geliyor desene!
        bak beyaz gurultu deyince… ve de bugun Cinar’a sutunu icirmeye calisirken bir yandan da cok egleniyor diye el supurgesini calistirirken aklima Cinar minicikken sakinlessin diye calistirdigimiz gurultulu ev aletleri geldi: sac kurutma mak., aspirator (ocak), su isiticisi (kettle diye tabir ettigimiz), camasir makinesi (sıkarken bilhassa)… hani ihtiyaciniz olur diye yaziyorum. CD’si, MP3’u de vardir belki ama herseyin organigi guzel, degil mi ama? :))

        Basak

        15 Eylül 2009 at 18:29


Bir Cevap Yazın

Bir Kaplanın Günlüğü

Babaların buluşma noktası

