En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

Detaylar (Part-2)

with 6 comments

Acilim Tartismasi

04.09.09-11.00

6 saatlik suni sancinin sonunda doktorumuz geldi,son durumu inceledi, ‘sanci var ama acilim yok, ne yapsak’ dedi.Hukumetle muhalefet arasinda devam eden acilim tartismasi surerken esimin doktor ablasi Borte hizir gibi yetisti,uzman doktor agirligini koyarak kadin dogum katinda hakimiyeti ele gecirdi, doktorumuzla son durumu analiz edip artik beklemenin anlamsiz olduguna ve sezeryana karar verdiler.Umay, ablasi ve doktoru ile birlikte ameliyathane yoluna dustu ve aldi mi ben bi heycan. Heycaneycaneycaney kulaklarimdan tasiyor, ter olup avuclarimdan akiyor,2 saniye sabit durmak mumkun degil, kadin dogum katinda fIr donuyorum. Karimi alan asansor birazdan cocugumu getirecek,inanmaya imkan yok. Gozum asansor kapisinda,saniyeler gecmek bilmez, kamerayi hazirlayayim bari bos durmayayim derken…

Miracle of Life

04.09.09-13.30

Asansorun kapisi acildi ve icinden yesiller icinde 2 hemsire cikti. Sonra dikkatli bakinca aslinda hemsirelerden birinin Borte oldugunu farkettim, esas hemsirenin elinde ise minicik bisey var, Borte bana o minicik seyi isaret edip duruyor, ben daha ne oldugunu anlayamadan hemsire bebegi resmen ucurdu, inanilmaz bir hizla bebegi temizleme odasina goturdu, neyse ki bebegin kiyafetlerini daha onceden hazir etmis ve temizleme odasina birakmistim. Ben bebegimi goremeden odanin kapisi suratima kapandi. Cildirmak uzereyim,bebegi goremedim,icerden ses de gelmiyor derken UEAAAAAAAAAAAAAA diye bir ses, kulaklarimdan iceri akti,once yuregimi sonra cigerimi yakti,sonra da gozyasi olup gozumden fiskirdi. japon cizgifilmlerindeki cizgi-karakterler gibi yagmurlama sulama sistemi seklinde aglamaya basladim. O ses, kulaklarimdan bunyeme pompalanan bir mutluluk oldu,benligimi doldurdu agzima kadar,ben daha bu duygusal soku atlatamadan Borte kucaginda bebekle disari cikti, beni bi sandalyeye oturttu ve bebegi kucagima birakip “Ben Umay’in yanina gidiyorum” diyerek kayboldu…

Kucagimda oglumla basbasa, bambaska bi boyutta kalakaldim.Etrafimizdaki hersey once bulaniklasti, sonra kayboldu. Tum sesler once boguklasti,sonra tamamen kesildi.Butun hastanede, butun sehirde, butun dunyada oglumla benden baska kimse yok.Yuzune baktim,gozleri kapaliydi ve hic sesi cikmiyordu. Sonra aniden gozlerini kocaman acti ve direk gozlerimin icine bakti..bakti..bakti..o kadar uzun ve dikkatli inceledi ki suratimi..kucagimda yatan bu daha 3 dakikalik bebek, yarim saat boyunca  hic ama hic sesini cikarmadan uzun uzun beni inceledi,ben de onu inceledim. Ama ben tabi bu arada kac dakika once basladigini artik unuttugum gozyaslarimi honkure honkure aglamaya coktan donusturmustum. Yaklasik 20 saattir hastanede oturttugum karizma ve agirligimin, hemsirelerin korku dolu bakislari ve “aaa niye agliyosunuz beyfendi” laflari arasinda eriyip gitmesine aldiris etmeyerek salya sumuk agladim

04.09.09-14.00

Sonunda annemiz geldi,sanki az once ameliyata giren o degilmis gibi “Nasil, begendin mi? Guzel yapmis miyim?” dedi ve ben ona caktirmadim ama derin bir oh cektim,cunku oglumla basbasa gecirdigim bu yarim saat boyunca aslinda aklimin bir kosesinde hep Umay’in durumunun nasil oldugu meraki vardi. “Espiri yapabildigine gore durumu iyi” diye dusundum. Oglumuz sapasaglikliydi,sadece cok uzun yoldan, taa cennetten gelmis olmanin yorgunlugu vardi uzerinde. Annesi de az once gobegi 7 kat desilmis bir insana gore gayet neseliydi (Bu arada gobegin gercekten de 7 kat olmasi ve bebegin 7 kat derinden cikarilmasi sizce de cok manidar degil mi? Yerin 7 kat dibinden gelmek gibi bisey)

Ilk emzirme denemeleri

04.09.09-14.30

Icgudusel olarak emmek isteyen,ancak bunu tam olarak nasil yapacagini bilemeyen Tayga en sonunda saglam bi ciglik patlatip aglamaya basladi. O alt dudagini titreterek agladikca ben dunyayi yikmak istedim. Bir bebegin aglamasinin yurek parcalamasi baska birsey, o bebegin sizin bebeginiz olmasi bambaska birsey.

Ilk emzirme gercekten cok mesakkatli is,vazgecmemek lazim,hemsirelerin gazina gelmemek lazim, kolaya kacip mama vermemek lazim. Abartisiz 1-2 saatlik bir ugras sonunda cocuk emmeye basladi,ilk gun guzel emdi,biz de umitlendik “oh be oglumuz ne guzel emiyor” diye, ama sonra ne olduysa nazar degdi cocuga emmez oldu.Bu arada tum bunlar olurken yanimizdan hic ayrilmayan, hem bir doktor, hem bir anne hem de bir abla olarak bize mukemmel bir destek saglayan Borte’ye dunyadaki tum guzellikleri diliyorum. Bizzat Umay’in dogumunda bulundu, dogum sirasinda ona destek verdi, dogumdan sonra hem bana hem Umay’a neler yapacagimizi tek tek,sabirla ve uygulamali olarak gosterdi. Hakkini odeyemeyiz Borte, tekrar cok tesekkurler.

Babalara not: Daha onceki ‘Son Dortluk’ yazisinda bahsettigim hastane cantasi listesine 1 adet lansinoh krem ve 1 adet emzirme yastigi ekleyin. HEMEN!!

Cok Ozel Oda

05.09.09-10:30

Ertesi gun en sonunda ozel odamiza gecebildik ve ozel odanin hakkaten de cok ozel olduguna karar verdik. Sevgili babalar, ne yapin edin ve onceden bir ozel oda ayarlamaya bakin. O kadar farkediyor ki, bebeginiz ve esinizle gecirdiginiz bu cok ozel ve mahrem dakikalara alakasiz insanlar ve onlarin yakinlarinin limon olmasi, sizi tahmin ettiginizden daha fazla rahatsiz edebiliyor. Ozel odamizda 24 saat boyunca bebegi emzirmeye ugrastik, kimi zaman basarip mutlu olduk,kimi zaman basaramayip uzulduk, ve sonunda anladik ki aslinda hersey ama hersey o minik bebegin 2 damla daha fazla anne sutu alabilmesi icin…

Ilk Muayene

06.09.09-11:00

Dunden beri bekledigimiz cocuk doktorumuz geldi sonunda, oglumuza ilk muayenesini yapti. Asla sekilci bi insan degilimdir ama nebliim,adamin tipini hic gozum tutmadi, ne yalan soyliyim zibidinin tekiydi (o derece sinir oldum), bu sinirimde kendisinin futursuzca parmagini oglumun agzina sokmasinin ve cocugu itip kakmasinin buyuk etkisi oldu (meger emme refleksini filan kontrol ediyomus,ben ne biliim, kafa goz dalacaktim adama ‘NE SOKUYON LAN PARMAGINI OGLUMUN AGZINA’ diye). cok da genc birisiydi, ben ‘bisey bilmeyen pratisyen veya asistandir kesin’ diye dusundum ama meger adam uzmanmis sonradan ogrendik. ama ben bi kere killandim ya artik hayatta da goturmem cocugumu bu adama. ilk teshis olarak ‘Sarilik’ dedi ve yuregimize kor ates atip gitti. Neyse ki sonradan ogrendik,cok sik gorulen biseymis bu yenidogan sariligi ve super ciddi bisey diilmis. Sonra da zaten yenidogan konusunda uzman bi prof. bulduk ve bikacgun sonra bebegi ona goturduk. adam bizi bircok konuda cok rahatlatti. Sevgili babalar, bebek daha dogmadan once bir cocuk doktoru bulmanizi tavsiye ederim ve mumkunse yenidogan konusunda uzman olsun,cunku cocuk doktoru dedin mi o-hooo 50 cesidi var. ilk 1 sene filan yenidogan uzmanina goturmek,sonra yasi ilerledikce farkli konularda uzman cocuk doktorlarina goturmekte fayda var.

Bizim doktorumuz super relaks bi insan olarak ‘3 ayda bi gelseniz yeter’ dedi (sanirim paraya doymus adam) ama bence yine de ayda bi rutin kontrole gitmekte fayda var,bizim anlamadigimiz bi hastalik olur,belirtilerini biz farketmeyiz,falan filan. risk almaya ne gerek var,ayda bi goturelim iste cocugu. Bir oneri de, kontrole giderken yaninizda kamera bulundurun. Hele ki ilk refleks testleri yapilirken muhakkak kayit yapin. Ilk yurume refleks testi yapildiginda agziniz acik kalacak ve yaninizda kamera oldugu icin bana cok tesekkur edeceksiniz

eveet,artik bir baba adayi degil, halis muhlis bir babayim.oglumun nufus cuzdanini cikarttirdigimda elime mavi kimligi tutusturdular ve ‘Baba AdI:Gurkan’ satirini gordum ve bi acayip oldum. Gururlandim, ben birisinin ‘Baba AdI’yIm…

pe-hey bee

Written by gurkanyucel

14 Eylül 2009 17:23

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

Tagged with ,

6 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Detaylar Part-2 […]

  2. Bu arada bu doktorlar çok acayip, birinin dediği öbürünü tutmuyor. Mesela Ilgaz’ın doktoruyla, ablamın oğlunun doktorunu aynı odaya koysanız kafa göz birbirlerine girerler gibi geliyor. Öyle tezat yani.

    Damla

    19 Eylül 2009 at 21:40

    • sadece doktorlar mı, hemşireler de öyle. örneğin bize sağlık ocağındaki hemşire “bir memedeki süt bitmeden diğerine geçmeyin” dedi, hastanedeki hemşire ise “aa olur mu öyle şey, o zaman sütünüz azalır, biri bitmeden diğerine geçin ve sürekli değiştirin” dedi. e iyi de kardeşim ikiniz de aynı okuldan mezun olmadınız mı?nerden geliyor bu bilgi kirliliği?

      gurkanyucel

      20 Eylül 2009 at 03:29

  3. Biz de eşimle çok güzel bir 2 gece geçirdik o hastane odasında. Öyle güzel baktılar ki bizi (hastaneciler ve eşim, beni ve bebeği) hiç çıkmak istemedim oradan, gerçek dünyaya dönmek istemedim. Her gelen, aa odanız manzaralıymış diyordu, ben de kafa buluyorlar diyordum. Ameliyatlı olmadığımdan öyle çok yatarak da geçirmedim. Sonra en son gün çıkarken şöyle anıları beynime kazıyayım diye bir dolandım ki odayı, aa, o ne boğaz manzarası öyle🙂

    Manzaranın en güzeli yanı başımda olduğundan gözlerimin bir şey görecek hali olmadığından olsa gerek🙂

    Yine olsa, o iki gece için yemez içmez para biriktiririm.

    Damla

    19 Eylül 2009 at 21:39

    • Kesinlikle katiliyorum, ayrica zannedildigi kadar da yuksek meblaglar tutmuyor, herkese siddetle ozel oda tavsiye ederim, gercekten de ozel oluyolar, bizi ziyarete gelen herkes agiz birligi yapmis gibi hep ayni seyi soyluyodu: Aa ne guzel oda,insanin hasta olasi geliyo!!

      gurkanyucel

      20 Eylül 2009 at 03:25

  4. Bence de cocugu her ay kontrole goturmekte yarar var…dunyanin bin turlu hali var, gidin goturun, iciniz rahat etsin! 3 ayda bir kontrol ne be!
    Bi de yeni dogan bebege once yenidogan uzmani doktor olayina kesinlikle katiliyorum! Yoksa anne -hele de benim gibi detayciysa- standart cocuk doktoru yetersiz kalinca cok rahatsiz oluyor…

    Basak

    14 Eylül 2009 at 21:45


Bir Cevap Yazın

Bir Kaplanın Günlüğü

Babaların buluşma noktası

