En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

3. HAFTA

with 10 comments

Gaz Belasına Gardaş Çektiğimiz Dert Bizim (Anonim)

İlk 2 hafta iyiydik, sütümüzü içip uyuyoduk paso, ama herkeslerin “Daha bunlar iyi günleriniz değerini bilin,ehe ehe” dediği günler geride kaldı ve son 1 haftadır deli gibi gaz sancısı çekiyoruz. Melek yavrumuzun içine gaz denen bi canavar girdi sanki, çocuğa “Sesin sadece bu kadar mı çıkıyor, bence daha fazla bağırabilirsin” diye veriyor gazı, bizimki de gaza gelip avazı çıktığı kadar bağırıyor. Buradan gaz canavarını kınıyoruz,di mi oğlum (evet baba,ben de ı-kınıyorum).

Annelerimizin söylediği her şeyi denedik (sırtını sıvazlayarak pışpışlamak, kimyon yutmak,vs.), internette söylenen her şeyi denedik (ayakları ve göbeği ısıtmak, göbeğe saat yönünde masaj yapmak,vs.), üzerine de cila olarak doktorun söylediği her şeyi denedik (bitkisel şurup, ılık banyo,vs.) ama bana mısın demedi. Dün http://www.uzmantv.com/ adresindeki videoları seyrediyodum, bayan bi doktor dedi ki: “Bebeğiniz gaz sancısı çekiyor ve sürekli ağlıyorsa şöyle düşünerek kendinizi rahatlatabilirsiniz: Bu ağlamalar sadece 18 ay sürecek,sonra hepsi geçecek”… ON SEKİ Z AY MI???? OOONSEKİİİİZ AAAAAY… oha demek istiyorum doktor hanım siz ne dediğinizin farkında mısınız? Dile kolay ONSEKİZ AY!!… Bi buçuk sene yani… Ama kimse bundan bahsetmemişti bize, broşürde yazmıyodu bu???

İnsomnia

Gaz sancısıyla birlikte uykusuz geceler de başladı tabi. Ben üniversitedeyken proje gecelerinde bile bu kadar uykusuz kalmamıştım. Uykusuzluğun yan ürünü olarak da kabuslar görmeye başladım. Mesela dün gece rüyamda uzaylılar dünyayı istila ediyolardı (yeminle). Ama daha korkunucunu geçen hafta gördüm: Bi otoparkta Michael Jackson’la karşılıklı dans ediyoduk. Ben moonwalk yapmaya çalışıyorum ama beceremiyorum, sonra Michael bana “o öyle yapılmaz böyle yapılır” dercesine bir bakıyor sonra çok kral bi moonwalk yapıyor, derken kan ter içinde uyanmışım…

Doktor Doktor Kalksana

E hani ilk 6 ay anne sütünden başka hiçbirşey verilmiyodu? Geçen hafta doktora kontrole gittik, bi ton besin takviyesi verdi:

-D vitamini yazıyorum,bunu günde 3 damla vericeksiniz

-Ama ilk 6 ay anne sütü dışında bişey vermenin zararı olmaz mı?

-Yok yok bişey olmaz,anne sütünde D vitamini olmadığından bunu dışardan vermek zorundasınız. Gaz için de şurup yazıyorum

– Haydaa, daha D vitaminini henüz kabullenememişken şurup da nerden çıktı?

– Merak etmeyin tamamen doğal bi karışım bu, dereotu,rezene,papatya filan. Çocuğun gazını alır.

-E peki naapalım,verecez artık

-Bi de çay yazıyorum, bunu da geceleri içirin.

-Çay mı??? Sigara da verelim mi hocam, çayın yanında iyi gider

– Efendim?

– Yok bişey,bu çaydan kaç kaşık verecez diyorum

– Bu da tamamen doğal bi çay,bebeğin rahat uyumasını sağlayacak, günde 4 tatlı kaşığı verebilirsiniz. Tekrar kontrole bi 3 ay sonra gelin

– 3 ay mı??? Yok 30. yaş gününde gelelim, hem bizim torunu da muayene edersiniz o arada

-Efendim?

-Yok bişey

Written by gurkanyucel

27 Eylül 2009 12:34

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

10 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kuzenimin gaz sancısı evet 18 ay sürdü. Bizimkinde ise 5 aylıkken falan tam olarak rahatladık diyebilirim. Naçizane bir öneri, az bir kaynar suya çok az kuru nane atarak demleyeceğiniz çaydan bebişe çay kaşığıyla 3-4 kaşık verirseniz iyi gelebiliyor. Bizde işe yaradı. Bu bizim memleketin (Annemler Adana Osmaniyeli) geleneksel gaz çıkarma çayı imiş. Annem de hekimdir, güvenle verebilirsiniz.
    Koalylıkla büyütün, günler zor geçiyor ilk başlarda. Sonra hızlı çekime geçiyor. İnanılmaz bir sürece tanıklık ediyorsunuz ve eşinize bu kadar destek olmanızı takdirle karşılıyorum.

    kisd

    24 Kasım 2009 at 08:06

    • bütün Adanalılar toplandık desenize:)
      nane çayını doktorumuz da önerdi ama biz pek itibar etmemiştik,denemekte fayda var
      yorumlarınız için teşekkürler

      gurkanyucel

      24 Kasım 2009 at 10:32

  2. Gürkancım bu gaz olayında esas olan istikrarlı olmak bence. zira maaalesef öle pıt diye gaz sancısını kesecek ne bi ilaç ne bi iksir ne de başka bişey var. burda önemli olan bebişi bi nebze de olsa rahatlatmaya çalışmak ve sabırlı olmak. evet gerçekten zor, kuzunuz orda kıpkırmızı olmuş çığlık çığlığa bağırırken sakin olabilmek üzülmemek çok çok zor.
    ben de Yelmesde gaz için damla filan kullandım ama bi işe yaramadı ve genel olarak önerildiği üzere çay, masaj, banyo gibi yardımcılarla bebişe yardımcı olmaya çalıştım. daha önce yazdım mı bilmiyorum ama ben bamya ve kuru dut mücizesinden inanılmaz memnun kaldım tabii yelmes de:) kuru bamya yemeği yediğim bi gün yelmes ciddi manada fışkırırcasına kaka yaptı ve gaz açısından da çok rahatladı. aynı şekilde bi avuç kuru dut da çok etkili oldu ve ben hemen hemen her gün ya bamya ya dut yedim. tesadüf olup olmadığını da test ettim, değildi. dolayısıyla Umay’a da öneririm (sevip sevmediğini hiiç sormuyorum, çünkü eminim o kuzusu rahatlasın diye çiğ bamya bile yer:), umuyorum Tayga’ya da yardımı olur.
    ayrıca 18 ay olayına da “o ne beeeeeeeee” demek istiyorum. 18 ayada çocuk gazman olur uçar, amma atmış!!!

    yelmesinannesi

    28 Eylül 2009 at 12:12

    • anaaaa,walla cok iyi hatirlattin Sine’cim, Umay’in annesi bol bol kuru dut getirmisti, biz onu mutfak dolaplarinin derinliklerinde unuttuk gitti, hemen deneyelim. hatta ben de yiyeyim,belki dolaylı bi etkisi olur

      gurkanyucel

      28 Eylül 2009 at 19:48

  3. Ben tam bu gaz olayinin kokune iniyordum ki gaz derdi bitti Ilgaz’in, ben de pesini biraktim🙂 3-4 ay surer.

    Ben master tezimi veriim, sen ustune devam et: Karsidan bakinda yemek borusunun mideye baglandigi yerin hemen saginda kucuk bi cep var (gibi duruyo resimlerde), hava dedigin yukari cikiyosa oraya hapsolur, bebegi kucagina bastirinca hafif bebgin soluna dogru egim verirsen gazin cikmasi kolaylasir (diye dusunup denemelere baslamisken gaz olayi bitti).

    O kekikli zimbirtilar bizde bi ise yaramamsti, Ingiltere’den bile getirttik. Nurse Harvey’s gibi bir marka, sonra baktik ki burda da var. Harvey hemsire Tayga arkadasimiza kiyak yapsin, bize yapmadi.

    Cocuklarin ilk bir kac yili hatirlamamasi “ulan ne aglamistik be, gecenin korunde yardirdim diktim hepsini dun gibi hatirliyorum”, “olm kaka kaka nereye kadar, icim disima cikmisti, hertarafa ama inanamazsin” gibi seviyesiz muhabbetlerini buyuyunce cekmeyelim diyedir, kesin oledir.

    Gokhan

    28 Eylül 2009 at 09:03

    • 😀 bu ilk yillari hatirlamama muhabbetini gecenlerde esimle dusunmustuk de,bizim simdi boyle imanImIz gevriyor ama beyefendi yarIn oburgun buyudugunde bize artistik yapip bi de “dogurmasaydiniz o zaman kardesim” filan gibi seyler diycek, iste o zaman biz bugunleri hatirliycaz ama nafile tabi:) yani ilk yillari hatirlamamanin bir sebebi de anne-babayi iyice cildirtmak olabilir bence
      hmm,bebegin soluna dogru falso vererek diyosunuz,bi de oyle deneyelim bakalim ama benim hic umidim yok, aslinda benim artik hicbiseyden umidim yok, Harvey hemsire filan da traştır eminim, biz bunu bi 3-4 ay cekecez anlasilan, yolu yok.

      gurkanyucel

      28 Eylül 2009 at 19:45

  4. Gurkan, coook kolay gelsin! Gaz sancisi bizimki de cekti. Ben bir ara protein allerjisinden killanip inek sutu ve sut urunlerini kestim; 6 aylik olana kadar keci sutu, yogurdu ve peyniri yedim. Ama esas problem sindirim sistemlerinin gelismemis olmasi. En fazla 4 ay icerisinde epey ilerleme kaydediyorlar. Bu arada biz de gaz ilaci kullandik ancak pek bir faydasini goremedik acikcasi.

    3 ayda bir kontrol bana da biraz tuhaf geldi. Burda 6 aylik olana kadar 2 ayda bir sonra da 3 ayda bir kontrole cagiriyorlar ama bu da babama tuhaf gelmisti cunku o cocuklarini 1 yasina kadar her ay goruyor.

    Vitamin konusunda; benim babam da burdaki doktorumuz da 2 haftaliktan itibaren A, C ve D vitaminlerinden olusan bir multivitamin preparati kullanilmasini oneriyorlar. Basak’in soyledigi gibi kasikla verince disari puskurtme refleksi 4-6 aya kadar devam ettigi icin kasikla degil de damlalikla vermek daha iyi oluyor. Turkiye’de Multitabs kullaniyorduk ve bebis gayet guzel iciyordu. Burdakileri pek sevmiyor. Yemek arasinda bir punduna getirip puskurtuyoruz agzina.

    Ayrica bu refleks gectikten sonra (4 ay civarinda) kati gidalara basladik biz. Seker ve tuz ilavesiz tam tahilli pirinc mamasi, yogurt ve elma suyu ile. Sonra yavas yavas sebzeler, diger meyveler vs. Ancak maksat karnini doyurmak degildi tabii, sadece degisik tatlara alismasini saglamakti. Cunku 6 aydan sonra anne sutunun tadina iyice alistiklari icin bunun disinda birsey kabul etmeleri cok zor oluyormus.

    Bir de son bir onerim balikyagi icmeniz. Hamilelik sonrasi strese cok iyi geliyor. Eger omega 3 ve ARA ilaveli ek mama kullanmiyorsaniz bebise de cok faydasi olur (goz ve beyin gelisimi icin). Carlson’un great taste odullu limonlu balikyagini gayet icilebilir yapmislar. Haplar cok kotu oluyor.

    Herneyse, yeni bir babanin biraz fazla vaktini aldim sanirim. Cooook kolay gelsin! Umay’a sevgiler, Tayga’ya da kocaman opucukler!

    Evren

    28 Eylül 2009 at 02:08

    • cok tesekkur ederiz Evren, bak bisey daha ogrendik, hemen girdim buldum Carlson balik yagini,Izmir’de bi eczanede satiliyomus ve Turkiye’nin heryerine kargoyla ucretsiz gonderiyolarmis,hemen veriyorum siparisi:)
      ilgin icin ayrica tesekkurler, Taylan’a selamlar

      gurkanyucel

      28 Eylül 2009 at 06:21

  5. doktorlar arasindaki fikir ayriliklarinin derinligi konusunda Damla hanim cok hakliymis: uzmantv’deki doktorlardan birisi gaz sancisi icin 18 ay surer derken bir digeri 3-4 ay surer diyor, bi tanesi gaz sancisini gidermek icin bebegin bacaklarini dizlerinden karnina dogru bastirmak gerektigini soyluyor, bir digeri bu hareketin kalca cikigina sebep olabilecegini soyluyor. ben annamadim bu isi

    gurkanyucel

    27 Eylül 2009 at 15:17

  6. Uzman TV’deki doktor uydurmus; en baba gaz sancisi 4-5 ay surer (bkz Cinar) ondan sonra gecer; korkmayin!
    Ikincisi, D vitamini konusunu sana aciklamistim Gurkancim, anne sutunde yok o arkadastan. Cocugunuzun carpik curpuk bacakli felan olmasini istemiyorsaniz verceksiniz🙂 Gaz caylari da ise yararsa verin bence.
    ilk 6 ay yalniz anne sutu geyigi surdan cikiyor:
    1- Bebeklerin, disaridan verilen gidayi yutma refleksleri 4. aydan sonra basliyor. Yani, ilk 4 ay kasikla bir sey yedirmeye kalkarsaniz diliyle disari puskurtme ve yutamama olasiligi oldukca fazla. Ama daha 2. aydan yemek suyu vs veren ana-babalar yok mu, var🙂 demek ki olay alistirmayla da ilgili😛
    2- yukariyla baglantili olarak, eskiden UNESCO ilk 4 ay anne sutunden baska bir sey verilmemesini oneriyormus; ancak, gelir esitsizligi sudur budur durumlarindan dolayi 6 yapmislar (anne sutu bedava, rahat ulasilabilir, vs vs… ek gida oyle mi? cik!).
    Dolayisiyla, ilk 6 ay anne sutunden baska bir sey alirsa cocuk olmez, hatta bazi durumlarda daha bile rahat ve mutlu buyur.
    Bir yildir anne olan ve baslarda bu hatayi cok yapmis ve hicbir yararini gormemis (hatta kisisel olarak zararini gormus) biri olarak son tavsiyem sudur: Cumlelere takilmayin, cocugunuzun rahatina ve ihtiyaclarina yonelin🙂
    Son NOT: 3 ay sonrasi kontrol icin cok gec bence de… ilk yil kesinlikle her ay kontrole gitmeli bebecikler!

    Basak

    27 Eylül 2009 at 13:24


Bir Cevap Yazın

Bir Kaplanın Günlüğü

Babaların buluşma noktası

