En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

MUTFAK

with 17 comments

Gecenin üçünde elimde sütlaçla mutfakta gezinirken “madem ki bize uyku yok bari bikaç fotooraf çekip bi yazı yaziim” dedim:

Her Emziren Annenin Mutfağında Olması Gerekenler

Rezene çayı

rezeneGördüğünüz gibi piyasadaki hemen her markadan birer paket aldım,hangisinden en çok randımanı alırsak ona devam ederiz diye düşündüm. Annemiz en çok Doğadan’ı beğendi. Zaten flaş tam da onun üzerine patlamış, isteyerek yapsam bu kadar tutturamam.

Dereotu

dereotuDaha önceden iğrenerek yediğimiz bu otu nasıl olduysa son 1 aydır bayıla bayıla herşeyin içine katarak yiyoruz. Özellikle cacığın içinde pek güzel oluyor.

Kaynar

kaynarLohusa şerbetinin Adana versiyonu…Kız kaynarı ve erkek kaynarı içerik olarak farklıdır. Sağolsun annemiz Adana’dan en kralından bir erkek kaynarı getirdi, biz de kaynatıp kaynatıp içtik, misafirlerimize de ikram ettik.

Kuru dut

kurudutSon 1 haftadır tüketiyoruz, faydasını gerçekten gördük. Ama bitmek üzere, tekrar nerden temin edicez hiç bilmiyorum. Yarın ben bi aktarları gezeyim.

Üzüm-kayısı suyu

dimesHastanedeyken Börte tavsiye etmişti bu Dimes %100 Üzüm-Kayısı suyunu, eve döndüğümüzde daha önceden hazırladığım süt yapanlar listesinde üzüm ve kayısıyı görünce hemen depoladım bolca, mutfağımızın en nadide köşesine. Dimes’ten bi plaket bekliyorum artık,çünkü son 1 ayda 30 litreden fazla tükettik bunu.

Keçi sütü

kayİnek sütü annede ve dolayısıyla bebekte gaz yaptığından keçi sütüne başladık. Bakalım faydasını görecek miyiz…

Kuru bamya

bamyaPazardan bamyamızı aldık yedik ama ne zamandır benim aklım bu kuru bamyada kalmıştı. Ancak bir türlü elim varıp da alamıyordum çünkü oldukça pahalı (kilosu 60 TL. Kurutulmuş bir sebze nasıl olur da etten 3 kat daha pahalı olur hiç aklım almıyor. Kuru bamya işine mi girsek naapsak?) En sonunda dün kararttım gözümü aldım bi paket. Üzerindeki tarife göre yarın yapıcam, bakalım aldığı paranın hakkını verecek mi…

Sütlaç

sütlaçAslında sütlaç süt yapar mı bilmiyorum ama annemiz çok sevdiğinden sık sık yapıyor, ben de nasipleniyorum arada:) Kayın ve de maun valideciğim “Emziren kadının canı bişey istedi mi hemen yemesi gerekir,çünkü SÜTÜ ÇEKER” demişti. Buradaki süt çekmesi terimi zannediyorum “vücudun süt üretimini artırmak için ihtiyacı olan besini annenin canının çekmesi yöntemiyle bünyeye alması” anlamında kullanılıyor, tam olarak bilemiyorum ama öyledir heralde sanırsam ki galiba.

Written by gurkanyucel

04 Ekim 2009 00:09

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

Tagged with , , , , , , ,

17 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. aa siz de mi Adanalısınız? valla ben çok severim, bebek gezmelerinde de çok severdim, bebeğim olunca da süt olarak içmeyi. Ama neden erkek kaynarını bilmiyorum şaştım şimdi.
    Az bir malzemem kalmıştı yapayım, canım çekti.

    cocuklacocuk

    30 Ekim 2009 at 21:04

    • bütün Adana’lılar toplandık:D
      bu arada ben ve eşim de (hatta onun ablaları Şeyda ve Börte de) ma-aile ALA mezunuyuz
      dünya ne küçük di mi:)

      gurkanyucel

      31 Ekim 2009 at 06:12

  2. ben de süt yapması için alkolsüz bira içmiştim. Malt içeceği diye satılıyor. Aktarlarda bulabılırsın Gürkancım. Çok bı fark gözlemleyemedım ama belkı sızde işe yarar. Çok faydasını görenler olmuş dıye duyduğum için azımle içmiştim.

    Bende süt üretiminin emzirme sıklığıyla alakalı olduğunu düşünüyorum. Bıde sıvı tüketimiyle alakalı sanırım .

    ikizannesi

    30 Ekim 2009 at 10:55

    • malt içecekleri sütü sulandırmak suretiyle çoğaltıyor ve aslında dolayısıyla sütün kalitesini düşürüyorMUŞ. o nedenle biz hiç girmedik o işlere. ama inatla uzak durduğumuz,en sonunda dayanamayıp denediğimiz still tee’den bayağı bi fayda gördük,tavsiye ederim

      gurkanyucel

      30 Ekim 2009 at 16:13

  3. İlk iade-i ziyaretimi yapıyorum.

    “Annem Adana’dan getirdi” dediğine göre Amerika’da yaşamış olmamızdan başka bir ortak noktamız daha var anlaşılan: Ben Mersinli, ama eş durumundan Adanalı’yım :)

    Bana da kayınvalidem kaynarı dayamaya çalıştıydı da pek yanaşmadıydım. Nazlı bir lohusaydım biraz. Bilmiyorum bu sefer yırtabilecek miyim ama merak da etmiyor değilim hani…

    blogcuanne

    27 Ekim 2009 at 09:34

    • aa kaynar içilmez mi yaw,ben bile gunde 2-3 bardak iciyodum,hatta kaynarımız yeni bitti de annemizden tekrar istedik,önümüzdeki günlerde gönderecekler Adana’dan.sadece tadı için değil süt yapabilitesinin yüksek olması sebebi ile de kesinlikle tavsiye ederim

      gurkanyucel

      27 Ekim 2009 at 11:51

  4. O degil de, bu guzel listedekilerin hicbiri yoktu lan bizde…

    Silaninbabasi

    19 Ekim 2009 at 15:34

    • aa olmaz abicim,siz herseye bastan basliycaksiniz o zaman

      gurkanyucel

      19 Ekim 2009 at 18:22

    • Sarpcan, Seda’daki sut potansiyeliyle bu listedekilerin hicbirine ihtiyaciniz da yoktu sizin zaten :))

      Basak

      21 Ekim 2009 at 12:53

  5. Ne yiyecek, ne içecek! Sadece iyi uyku, yüksek moral ve en önemlisi de sık sık emzirmek, emziremediğim durumlarda da pompalamak derman oldu derdime, daha doğrusu derdimize –bebek, anne ve baba, üçü de dahil bence bu olaya. Ve ne zaman ki derslere başlayıp pompalama olayını savsakladım, sütüm azaldı. Ama yazın sürekli emzirince yeniden çoğaldı:)

    Tabii bu emziren bir annenin yedikleri ve içtiklerine dikkat etmemesi anlamına gelmiyor. Ne yenilip içildiği gerçekten önemli çünkü bunlar içeriği etkiliyor. Örneğin basit şekerlerin bebeğin gelişimine hiçbir katkısı olmadığı söyleniyor, bunun yerine kompleks korbanhidratlar tercih edilmeliymiş ama anne kendini daha iyi hissedecekse bence arada bir yenebilir. Çünkü bu listelere bağlı yaşamak bir süre sonra kişide bıkkınlık hissi yaratıp “zararlı” yiyeceklere saldırı olasılığını artırabiliyormuş, dikkat.

    Evren

    09 Ekim 2009 at 03:02

  6. ayy bu kaynar dedğiniz neki? ilk defa duydum. salep gibi bişey mi? yoksa bizim buralarda adı mı başka?

    yelmesinannesi

    05 Ekim 2009 at 13:04

    • yok Sine’cim,saleple uzaktan alakası yok,su adreste tarifi var
      icinde 40 cesit baharat bulunan,Adana’ya ozgu bi icecek

      gurkanyucel

      05 Ekim 2009 at 18:49

  7. Ben kayısı hoşafını pek severdim. İnsan gecenin yarısı emzirince susar, suyu iyi gelir, eğer bir mide kazınması durumu da varsa iki tane kayısı atarsın, uykuyu açmadan mideyi toparlamaya birebir.

    Olsaydı da içseydik.

    Damla

    04 Ekim 2009 at 20:08

  8. kaynar fotografi benim fotografim galibam, telif hakki isteruk :P
    sutu ceker tamaaaaamen lohusa kadinin nazi niyazi icin uydurulmus bir sey bence :) ama ben cok kullandim, cok zevkli oluyor :)
    bi de bir sey soyliycem, sayin porofosor tohtor Ibrahim Saracoglu der ki: sut arttirmak icin soylenen seylerin hepsini ayni anda kullanirsaniz ters tepki yapar. her hafta bir seyi kullanin, ayni anda iki seyi birden kullanmayin… belkim dogrudur belkim yanlis ama ben bu sut arttiricilarin hicbir yararini gormemistim. arkadas, bir kadinin sutu varsa vardir, yoksa yoktur… Umay’in da sorunu yok galiba, masallah, boyle devam eder insallah :)

    Basak

    04 Ekim 2009 at 18:38

    • euu,evet kaynar fotosu senin, gecenin 3′unde kaynar kaynatıp suslemekle ugrasmak istemedim, hazira kondum:)

      gurkanyucel

      04 Ekim 2009 at 18:44

      • Yahu kardeşim bu Çelik Ailesi’nin telif hakkı olayı nedir ben anlamıyorum. Bi kere onların evin balkonunda çekilen bi fotografı Facebook’ta kullandım diye de benden telif ücreti istemişti Mr. Çelik.
        Yani tamam yorumumu saçma bulmuş olabilirsiniz ama süt artıran yiyecek&içecekler konusunda yorum yapmam da beklenmemeli bence.
        Aman iyi tamam, sustum.

        Canan Yıldız

        06 Ekim 2009 at 11:24

    • bu arada malesef Basakcim bizim durumumuz pek oyle varsa vardir yoksa yoktur degil, Umay’in sut durumu cok degisken ve sut artiricilar bizde gercekten ise yariyor,ozellikle de birkaci birden birarada kullanildiginda. Ornegin bebek dogdugunda ilk 1-2 gun sut cok iyi geldi,ama sonra aniden kesildi,daha dogrusu cok azaldi,sonra Sine’nin tavsiyesiyle dereotu ve rezene tuketmeye baslayinca tekrar artti,ama son 1 haftadir rezene ve dereotu tuketimine ragmen tekrar dusmus durumda. Dogal olmayan urunlere pek sicak bakmasak da artik Humana Still Tee kullanmaya basliycaz sanirim

      gurkanyucel

      07 Ekim 2009 at 15:17


Bir Cevap Yazın

Sokaktaki İnsan

Just another WordPress.com weblog

Love and Smile

Gülümse...Sünger Bob Heidi'yle Yakartop Oynuyor

blogbabba

BABA OLMAK ZOR İŞ KARDEŞİM ;)

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 29 takipçiye katılın

