En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

DİŞ PERİSİ

with 22 comments

Dün bebeğimiz aniden huysuzlanmaya ve deli gibi ağlamaya başladı, ne yapsak susmuyor,emmeyi reddediyor,sürekli elini ısırıp kulağını çekiştiriyor, bi taraftan da bardaktan bosanircasina salya akıtıyor. Hafif hafif de öksürmeye başlayinca iyice telaşlandik “Nooluyo yaw?” diye. Umay “Diş çıkarıyo olmasın?” dedi ama ben hiç itibar etmedim “Daha 2,5 aylik bebek nereye dis cikariyomus” diye (çok biliyorum ya). Ama sonra kıllanıp google hazretlerine bir sorayim dedim ve buldugum sonucu aynen aktariyorum:
DİŞLER NE ZAMAN ÇIKAR?
… bazan ilk diş 2,5-3. ayda erkenden ortaya çıkabilir. Dişlerin çıkışı genellikle kalıtsal düzene uyar, yani sizin veya eşinizin dişleri erkenden çıkmışsa bebeğinizde de aynı şekilde olması olasıdır.

Yazinin bu kismini okuyunca hemen annemi aradim ve hicbir ön bilgi vermeden “Ben ne zaman dis cikarmistim?” diye sordum, ben de kardesim de 2,5 aylikken dis cikarmaya baslamisiz ve 4-5 aylikken ilk dislerimiz cikmis. “Sen 6 aylikken 2 tane dişin vardi tavşan gibi” dedi ve duygusallaşmaya başladı, ben de “Tamam anne tesekkur ederim” diyip konuyu uzatmadim. Gelelim yazinin devamina:
DİŞLER ÇIKARKEN NELER OLUR?
Huzursuzluk : Enflamasyon arttıkça ve keskin diş yüzeye yaklaştıkça bebeğin dişetindeki ağrı sürekli bir hal alabilir. Kronik ağrısı olan herkes gibi sıkıntılı olabilir ve kendi normal halinden uzaklaşabilir.
Beslenmeyi reddetme : Diş çıkarmakta olan bir bebek beslenmeyi reddedebilir.
Isırma : Diş çıkaran bir bebek eline geçen her şeyi – bu kendi eli,yabancı birinin parmağı olabilir – ağzına sokarak dişetlerini rahatlatmaya çalışır.
Kulak çekiştirme , yanak kaşıma : Dişetlerindeki ağrı sinir yolları boyunca kulak ve yanağa yansıyabilir.
Salya Akıtmak : Birçok bebek iki buçuk-üç aylıktan başlayarak salya akıtır.Diş çıkarma bunu bazı bebeklerde diğerlerine göre daha çok arttırmaktadır.
Hafif öksürük : Aşırı salya bebeğin zaman zaman tıkanmasına ve öksürmesine yol açabilir.

Bu belirtileri okuyunca anladim ki cocuk resmen dis cikariyor. Daha gaz sorunsalini cozememisken bir de bu cikti. İşin kotu tarafi bebek agladiginda gaz yuzunden mi agliyor dis yerleri ağrıdığı/kaşındığı için mi ağlıyor anlayamıyoruz. Hemen doktorumuzdan randevu aldik,haftaya bir de o baksın bakalım
bebek.dis

Written by gurkanyucel

15 Kasım 2009 08:12

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

22 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Merhabalar. Blogunuzdan iletişim bilgilerinize ulaşamadık, muji.turkiye@gmail.com‘a bir mail atarsanız size küçük bir hediyemiz olacak. İyi günler dileriz.

    Muji Türkiye

    24 Kasım 2009 at 08:59

    • Çok merak ettim doğrusu hediyenizi,umarım bu hediye hergün mail kutumu dolduran binlerce spam olmaz:)

      gurkanyucel

      24 Kasım 2009 at 10:36

  2. Aynı durumdaydık ve 5 aylık olduğu gün ilk dişi, 5.5 aylık olduğu gün 2. dişi geldi.

    kisd

    24 Kasım 2009 at 07:52

    • Dün oğlumuz ilk kez ateşlendi, 38,3’ü görünce bende şafak attı, hemen doktorumuzu aradık “Calpol verin, ortam ısısını düşürün,çocuğu soyun,ateş düşmezse idrar yolu enfeksiyonu veya grip olabilir” dedi, hemen Calpol verip kombiyi kapatıp çocuğu soyduk ve şak diye düştü ateşi bi daha sabaha kadar da çıkmadı,idrar tahlili de temiz çıktı,doktorumuz “ya hafif bi soğuk algınlığı geçirdi ya da diş çıkarmaya bağlı bi ateş olmuştur” dedi,herneyse bu ilk ateş maceramız sonucunda ben uleaaaayn diye koşarak sağlık ocağında tartışmalı aşıyı hemen yaptırdım,sürekli havaalanı-uçak ortamlarında olan birisi olarak nasıl bugüne kadar yaptırmadım ben bu aşıyı diye de hayıflandım

      gurkanyucel

      24 Kasım 2009 at 10:45

      • Bu Muji galiba Ahmet’in arkadasinin ablasinin markasi… yanlis hatirlamiyorsam… Guvenilirdir diye tahmin ediyorum🙂
        Ay cok gecmis olsun Tayga icin… Ya bir sey soracagim, bu H1N1 asisini siz kendiniz icin yaptiralim diyorsunuz degil mi? Cunku bildigim kadariyla 6 aydan kucuk bebeklere onermiyorlar.
        Asiyla ilgili genel olarak da ben Cinar’a yaptirmamaya karar verdim. Aslinda bizim doktorumuz ” yan etkisi her grip asisinda oldugu kadar, ben kendime yaptirdim, yaptirabilirsiniz” dese de, yine bizim doktorun cok yakin arkadasi ve annemin pek yakin arkadasinin abisi olan bir baska cocuk profesoru su yorumu yapti:
        Grip her daim var olan ve var olacak bir virustur, ve surekli tur degistirir. Her ture karsi her sene yeni asi uretmek ve yaptirmak yerine vucut direncini saglam tutmak daha onemlidir. Turkiye’de domuz gribinden olenlerin tumunun bir yan hastaligi vardi, ancak bu yan hastaliklar cogu vakada saklandi, literature gecmedi. Cunku 43 Milyon ton asi alindi! Eger bebek/cocuk saglikliysa, bugune kadar sik hasta olmamissa, kronik bir rahatsizligi yoksa, krese vb gitmiyor ve evde anne/buyukanne/duzenli bir bakici tarafindan bakiliyorsa H1N1 asisini onermiyorum. Kalabalik ortamlara cok girmemek, duzgun beslenmeyle bagisiklik sistemini kuvvetlendirmek yeterlidir. Zaten domuz gribinde vakalarin %90’i cok hafif bir nezle ve oksurukle, ates cikmadan gecmekte (bu bizim doktorun da ortak gorusu; hatta Cinar ve ben gecen ay boyle bir enfeksiyon gecirdik, domuz gribi atlatmis bile olabiliriz). Agir gecen vakalarda tehlike tabii var, ancak olumlerin cogu insanlarin ihmalinden ve en onemlisi yan hastaliklarindan kaynaklaniyor.
        Hal boyle olunca, su guvensiz ortamda, ben de asiyi yaptirmaktan vazgectim. Aslinda Istanbul’a gidecegiz, havaalani kalabalik falan ama antikor uremesi icin 10 gun gecmesi gerekiyormus. Zaten bize pek yarari dokunmayacak. Bir de ates vs yaparsa cocukta bayrami kotu gecirmesin/meyelim… zaten azi disimiz cikiyor, yeterince derdi var yavrumun🙂
        Iste boyle… size yeniden gecmis olsun! Tayga’yi opuyorum cok!
        NOT: Bol bol temiz hava aldirin bence siz ona, sitenizin parkalri vs cok guzel. Gecen sene ben, astronot tulumunu giydirip, agzini burnunu sikica ortup, Cinar’i her gun disari cikariyordum Valla atesi ilk defa 1 yasindayken 38’e cikti, o da kizil-kizamikcik asisi oldugu geceydi -tahminen asiya bagliydi yani. -hala da her gun cikar kendisi disari. Bilerek soyledigi ilk kelimenin “atta” olmasina sasmamali :))

        Basak

        24 Kasım 2009 at 21:46

      • Aşıyı kendimize yaptırdık,bize bulaşırsa biz atlatırız ama bizden bebeğe bulaşırsa o atlatamayabilir endişesiyle
        Dışarı çıkma konusunda sorunluyuz, hemen hergün çıkarıyoruz ama her çıkışta da ciyak ciyak bağırıyor ve bize nefretle bakıyor,ilk başlarda zamanla alışır diye düşündük ama 30 kere dışarı çıktıysak 30unda da ağladı,evcimen olacak galiba çocuk

        gurkanyucel

        25 Kasım 2009 at 09:20

      • hmmm, bazi bebekler sevmiyor disari cikmayi, demek Tayga da o tayfadan🙂 Cinar o aylarda evde nedensiz agladiginda giydirip ana kucagina koyup kapinin onune getirdigimiz anda susuyordu mesela🙂 bebek iste, hepsi bi cesit🙂

        Basak

        01 Aralık 2009 at 09:28

  3. Evet ya, bizim de tam bu aylarda aynı problemler başgöstermişti. Hiç unutmuyorum, çünkü 3 aydan sonra ilk kez gece T. ile dışarı çıktığımızda annem bebiş çok sancısı varmış gibi ağladığı için normal dozun 10 katı kadar gaz ilacı vermiş🙂 Neyseki tüm şişeyi içse bile bir şey olmuyormuş, gece aramadık yer bırakmadıktan sonra öğrenmiştik.

    Ve ne tesadüf ki, biz de o dönemden itibaren tüm sıkıntı ve huysuzluklarını aynen Başaklar gibi dişe bağlamıştık ancak bizim yavru su da epey geç çıkardı ilk dişlerini –10,5 aylıkken (!). Ama diş, ama başka bir şey –ki ben bunun daha çok büyüme ile ilgili olduğunu düşünüyorum; yani bebekler ilk 6 ay çok hızlı büyüdükleri (doğum ölçülerini ikiye katlıyorlar genelde:) için acı çekiyor olabilirler. Kendiminkini hatırlamıyorum ama kardeşimin ergenlik döneminden biliyorum, dizleri çok ağrırdı o hızla uzadığı dönemde — belki Calpol rahatlatmıştır, biz de Tylenol kullanmıştık ama bunlar da bir yere kadar yardımcı oldu ve aslında çok da kullanmak istemedik. Çünkü tüm semptomlar diş çıkarmaya işaret ediyor gibi gözükse de, aynı semptomları başka bir olaya bağlamak, bebekler söz konusu olunca, pek mümkün. Örneğin salya olayı, artık sindirim sisteminin geliştiğini ve katı gıdaları sindirmeye hazır olduğunu söylüyor olabilir, vb. Bu arada umarım diştir de bizim gibi böyle o mu bu mu diye kafayı yemezsiniz –bizim 6 aylık olana kadar sürmüştü malesef.

    Bu arada doktorunuzun şeffaf bir dil basacağı (??? bu arada ne komik bir kelime:) ile damağı kontrol ederek en azından önümüzdeki 1 ay içerisinde çıkıp çıkmayacağını görebilmesi gerekirdi. “Devam ederse idrar testi” olayını ben hiç anlamadım??? Ateşi falan mı var? Eğer öyleyse çok vakit kaybetmeden hangi test gerekiyorsa yaptırmak iyi olabilir, çünkü küçük bebeklerde ateş gerçekten önemli.

    Ya kusura bakma bu arada yine çok uzun yazmışım😉
    Size de Tayga’ya da çok kolay gelsin! Sevgiler…

    Evren

    19 Kasım 2009 at 04:31

    • Ateş hiç olmadı çok şükür, “tüm huysuzluklarını dişe bağlamayalım,başka şeylere de bakalım” mantığıyla söyledi zaten o da idrar testini. Kulak çekiştirme 3 şeyin belirtisiymiş:kulak enfeksiyonu,boğaz enfeksiyonu,diş ağrısı. Kulağı ve boğazı temizmiş,diş ağrısı için de Calpol verdi işte ve hemen etkisini gösterdi,3 gün kullanın dedi, yarın son kez vericez. Damağını ve diş yerlerini eliyle kontrol etti ve belirtiler başlamış ama öyle hemen çıkmaz,çıkması 3-4 ayı bulur dedi. Velhasil kelam onumuzdeki 3-4 ay bebek gazdan mi agliyor disten mi agliyor anlayamiycaz

      gurkanyucel

      19 Kasım 2009 at 07:41

      • Gurkancim, doktor dis cikarmasi 3-4 ayi bulur dediyse bu sikintilarinin nedeni daha cok Evren’in yazdiklaridir bence de. Calpol biraz da uyku getiren bir ilac oldugu icin her derde deva zaten :)) Ne ilginc, bebeklerin hepsi ayni aylarda ayni zorluklarla cikiyorlar karsimiza! Cinar’in 2.5 ay sendromu 15-20 gun surmustu, sonra gecmisti. Umarim Tayga’ninki daha da kisa surer de hem kendisi hem siz rahat edersiniz!
        Sevgiler!

        Basak

        20 Kasım 2009 at 09:21

  4. Gurkancim, butun bu huysuzlugunun nedeni dis olmayabilir -umarim da degildir🙂 Biz de Cinar 4 aylikken “kesin dis cikariyor” demistik -zira ben ve kardesim de 4.5 aylik cikarmisiz ilk dislerimizi ama Cinar ilk dis(lerini) 8.5 aylik cikardi. Hatta 4. aydan itibaren butun huysuzluklarini dise baglamistik ama o disler bir turlu gelememisti :)) 2.5 aylikken senin yazdigin gibi, ozellikle de emme konusunda, bir acayiplik gelmisti uzerine… Sonra 4.5 ayda da ayni sey oldu, sonra 6.5-7 aylikken de… ama gercekten dis cikardiginda o kadar rahat atlatti ki o evreyi, disini cikardigini anlamadik bile -ki 5 tanesini birden cikardi :))
    Ama her cocuk ayni degil tabii, belkim sizinki gercekten hizlidir🙂 Calgel ise yaramazsa Dentinox oneririm, o daha cok uyusturan, aciyi daha cok alan bir jel (kendimde denedim, ordan biliyorum).
    Ya domuz gribi asisina ben hic guvenemiyorum… yaptirmayi dusunmuyorum ama bir yandan da tedirginim! Blog’u takip eden herkese soruyorum, siz ne yapmayi dusunuyorsunuz?

    Basak

    18 Kasım 2009 at 13:09

    • walla doktorumuz “bizim serviste 15 tane vaka var 5’ini kaybettik,ben kendime yaptırdım,size de tavsiye ederim,bebeğiniz daha çok küçük,siz hastalığı kaptığınızda bünyeniz sağlamsa atlatırsınız ama o atlatamaz” deyince biz hemen yaptırmaya karar verdik,ancak henuz asiyi bulamadik
      Calgel,Dentinox bilmem ama doktor dis agrisi icin Calpol verdi ve hemen etkisini gosterdi,su anda huzur icinde uyuyor kendisi

      gurkanyucel

      18 Kasım 2009 at 14:19

      • Hadi ya? Hay allah, hala guvenemiyorum su asiya.. bizim doktora bir sorayim bakayim o ne diyecek?
        Calpol bas taci ilacimiz Gurkancim! Her turlu bebek rahatsizliginda kullaniverin gari🙂

        Basak

        18 Kasım 2009 at 19:36

  5. Merhaba, gectigimiz Cuma gunu oglum oldu ve geceleri hastanede intenette “nasil bir blog acsam” diye arastirma yaparken sizin sitenize rastladim.
    Cok guzel makaleler var, tebrik ederim, artik siz tecrubeli sayilirsiniz, biz filmi bastan izleyecegiz.🙂

    Sevgiler, Mesut

    Mesut

    17 Kasım 2009 at 18:11

    • Hayırlı olsun,sağlıklı uzun mutlu bir ömrü olsun
      Aramıza hoşgeldiniz:)

      gurkanyucel

      17 Kasım 2009 at 18:16

  6. Olm ilginc valla, kolay gelsin. Bizim burda disli dogan bebek var, alttaki iki taneyle dogdu, hastanedeki hemsireler gelip gelip bakiyolardi falan…

    Silamizin 4 disi var su ana kadar, iki ustte iki altta… Agiz sulanmaya, uykular bolunmeye devam ediyor. Belki bizde de yakinda dis geliyor, gorecegiz bakalim.

    silaninbabasi

    17 Kasım 2009 at 06:43

  7. Çok çok geçmiş olsun..Gerçekten epey erken başlamış..Hele ki kolikle uğraşırken epey zor olmalı..Calgel diye topikal bir jel var dişetlerine sürülen faydalı oluyor..Çok fazla abartmamak kaydıyla tabi neticede bir ilaç..Sizlere kolaylıklar dilerim..

    Hande

    15 Kasım 2009 at 22:21

    • çok teşekkürler. bugün doktora gidicez bakalım o ne soyliycek

      gurkanyucel

      17 Kasım 2009 at 07:52

      • İnşallah Alev hanım bir çare bulur..Tekrar geçmiş olsun..Ben de merak ettim bu durumu..

        hande

        17 Kasım 2009 at 13:51

      • Eski doktorumuza gittik,az önce geldik,öğrendiklerimiz:
        Diş çıkarma başlangıç emareleri varmış,tüm bu huysuzlukları ondanmış
        Devam ederse idrar yolu enfeksiyonu mu acaba diye kontrol etmek lazımmış
        Bizim acilen domuz gribi aşısı olmamız lazımmış
        Başbakanımızın epilepsisi olduğu için aşı olmuyormuş
        Oğlumuzun cildi çok hassas ve alerjikmiş,öpmeyecekmişiz😦
        Emme süresinin kısalması ve emme aralığının uzaması normalmiş, bebek büyüdükçe bir emişte alması greken miktarı daha kısa sürede alırmış
        Memeye direnen bebeğe ısrar etmemek lazımmış,bebekle inatlaşırsan memeden tamamen kesilebilirmiş

        gurkanyucel

        17 Kasım 2009 at 14:12

  8. vah garibim, daha 2,5 aylıktan dişle mi uğraşmaya başladı. Neyse, çabuk biter belki.

    Damla

    15 Kasım 2009 at 18:54

    • inşallah:(
      çocuk artık uyanık olduğu her dakika ağlar oldu,çektiği acı yüzünden emmiyor da,beslenmesinin gerilemesinden korkuyoruz
      sali gunu doktora gidicez bakalim,belki bi agri kesici filan verir

      gurkanyucel

      15 Kasım 2009 at 19:36


Bir Cevap Yazın

Bir Kaplanın Günlüğü

Babaların buluşma noktası

