En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

Bebeğiniz Oyunla Büyüsün!

with 4 comments

Bayramda görüştüğüm bir arkadaşım 4 aylık oğlu için oyuncak tavsiyesi istemişti benden… Sohbet arası biraz biraz Çınar’ın o aylarda oynadıklarından bahsettim, sonra da kendisine uzun bir e-posta yazdım. Yazarken de bu blogu epey zamandır boşladığımı fark ettim ve postadan kopya çekerek buraya da bebekleri 3-6 ay arası anne-babalar için kendi oyuncak deneyimlerimizi aktarayım dedim🙂

3 aylık olan bebeğiniz artık nesnelere uzanmaya başlamıştır -ya da yakında başlayacaktır, dolayısıyla bu oyuncaklarla da keyifle oynayacaktır!

NOT: Bunların hepsi bebeklerin 3-6 ay arası oynamaya başlayacakları oyuncaklar, daha sonrakileri daha sonra yazarım belki… Bu oyuncakların çoğunun üzerinde 0 ay üstü yazar ama bence dönence dışındakilerden 3 aydan önce çok da bir şey anladıklarını görmedim bebeklerin🙂
 
1- Dönence: Her bebeğin beşiğinde bulunmalı bence! Bebecik beşiğinde dönencesiyle eğlenirken siz de biraz nefes alırsınız hem🙂 Tabii park yataksa olmaz ama tahta parmaklıklı beşiğiniz varsa Fisher Price yağmur ormanı dönenceyi tavsiye ederim! (http://www.oyuncakgezegeni.com/?urun-detay_3385_Fisher_Price_Yagmur_Ormani_Donence.html) Ben en çok bunu beğenmiştim, dolayısıyla Çınar’a da ondan aldık… ama bir araştırın, belki siz başka bir modeli daha çok beğenirsiniz🙂 Dönenceyi biz 8 ay kullandık, 8 aydan sonra Çınar beşiğin kenarına tutunarak ayağa kalkıp hayvanlarını çekiştirmeye başlayınca Irmak’a gönderdik :)) Dönencelerin bebeklerin takip yeteneklerini çok geliştirdiğini düşünüyorum! Bir de bu dönencelere baka baka uyuyan çocuklar varmış ama Çınar onu görünce uykusu açılıyordu, aklınızda bulunsun :)))


 
2- Jimnastik Halısı: Bizim kullandığımız iki halı vardı (http://www.oyuncakavm.com/?urun-detay_6386_Mattel_Fisher_Price_Yagmur_Ormani_Jimnastik_Merkezi.html), diğeri akvaryum
(http://www.oyuncakavm.com/?urun-detay_2482_Fisher_Price_Akvaryum_Jimnastik_Merkezi.html). Akvaryum olan bir kaç değişik biçimde kullanılabiliyor. Mesela Çınar bir kaç aydır tünel haliyle çok eğleniyor! İçine girip saklanıyor, oyun yapıyor🙂 Uzun soluklu oyuncak yani, 14 aydır kullanıyoruz🙂 El-göz koordinasyonu ve hareket yeteneklerinin gelişmesi için mükemmel oyuncaklar bu jimnastik halıları!


 
3- Oyun/Aktivite Halısı: Jimnastik halısı dar uzun olunca Çınar üzerinde yuvarlanamaz, yüzükoyun yeteri kadar yatamaz diye bundan da almıştık. 5-6 ay epey eğlendi bununla da… Ucuz diye Playskool’unkini tercih etmiştik (http://www.bebekozel.com/PLAYSKOOL-OYUN-BATTANIYESI_u_r_n_1684.htm). Sonra babaannesi ona şahane bir aktivite halısı yaptı, daha büyüğünden, onun üzerinde yuvarlanmaya devam etti. Ben yüzükoyun yatma egzersizi yaparken eğlensin istemiştim. Sonra yüzükoyun yatarken oyuncaklara uzanmaya başladı, vs vs… hepsi bu halıların üzerinde gerçekleşti :)) 

4- Dişlikler ve Çıngıraklar: Aslında her çıngırak, hatta her nesne bebekler için birer dişlik de değil midir? Ya da vice versa :)) Oyun halılarının üzerinde eğlenmesi için bir kaç tane edinebilirsiniz🙂 8-9 ay kadar ilgisini çekmeye devam eder… şu sayfadakilere bir göz atabilirsiniz: http://www.enucuzhepucuz.com/catinfo.asp?slmt=2&mrk=32&cid=3756 bu oyuncaklar da el-göz-kulak koordinasyonu için! Fisher-Price dışında Playgro (http://www.cimri.com/playgro-oyuncak_6516), Lamaze, Nuby, Chicco, Tiny Love gibi markaların da harika çıngırakları var! Açıkçası benim favorim Playgro ve Lamaze! Joker Maxitoys mağazalarında bulabilirsiniz…
 
5- Bez Kitaplar: Okumaya başlamanın yaşı yoktur efendim :)) Çınar’a ilk kitabini gösterdiğimizde 3 günlüktü (evet, tabii ki bir şey anlamamıştı :>>) O kadar da erken başlamaya da gerek yok tabii ama 3 ay artik iyi bir zaman! Bizde önce siyah-beyaz-mavi renkli, 3-4 sayfadan oluşan, üzerinde kocaman hayvan resimleri ve geometrik şekiller olan bir kitap vardı (http://www.netkitap.com/kitap-minik-bebegimin-ilk-kitabi-ciftlik-eser-sahibi-bilinmiyor-dogan-kitapcilik.htm  -bizdeki de bunun bir değişik versiyonuydu). Mothercare’den almıştık. Sonra bir arkadaşımız Nuby’nin çıngıraklı kitabini getirdi (http://www.cimri.com/nuby-cevir-ve-eglen-dislikli-kumas-kitap). Babam da Küçük Kedi Büyük Kedi (http://www.netkitap.com/kitap-buyuk-kedi-ve-kucuk-kedi-eser-sahibi-bilinmiyor-dogan-kitapcilik.htm ) diye bir bez kitap almıştı. Çınar üçüyle de çok eğlendi, çok keyifle oynadı, her ucunu de defalarca okudu😀 Hatta kedili olanı hala zevkle dinliyor! 8 ay civarı da karton kitaplarla tanıştırdık… O gün bugündür oyuncaklarından daha çok kitaplarıyla ilgileniyor!


 
6- Çınar’ın İlk Oyuncakları: Bunların kategorisi yok, ama öneri olarak yazıyorum… Çınar 3 aylıkken dedesi bu oyuncakları hediye olarak almıştı🙂 İkisine de bayılmıştı, hatta ilk uzandığı oyuncak da buydu: http://www.oyuncakavm.com/?urun-detay_7038_Mattel_Fisher_Price_Mama_Sandalyesi_icin_Renkli_Dostlar_.html Diğer oyuncak da Fisher Price’in Komik Araçlarından: http://www.cogitoy.com/1666-mattel-fisher-price-komik-araclar.html Çınar haaala bu arabanın hastası! 11 aydır elinden bırakmadığı tek nesne bu :)) Bu ikisini şiddetle tavsiye ederim!


 
Bebekleri oyuncağa boğmanın bir anlamı yok, ama doğru zamanlarda doğru oyuncaklar gelişimlerini en eğlenceli biçimde devam ettirmelerini sağlıyor! Umarım sizin bebeğiniz de bu oyuncakları Çınar kadar çok sever, onlardan oğlum kadar çok yararlanır!

İyi eğlenceler!

Written by basakahmetcinar

04 Aralık 2009 14:43

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

4 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mama sandalyesi için olan maymunlu arkadaştan Ilgaz’ın da vardı ve bayılarak oynardı.

    Damla

    06 Aralık 2009 at 09:53

  2. Plyanco Necati’yle Cicek Abbas mi? Muhahaha, cok iyiymis, oyuncaklarin kendilerini cok merak ettim!
    Biz Cinar’in boyle cok ilgi gosterdigi 1-2 oyuncagini sakladik -Playskool oyun battaniyesindeki mavi kusuyla yazida da bahsettigim su komik aracini. Simdiden bakip bakip “teeey tey, hey gidi gunler” diyoruz; kim bilir Cinar gercekten kocaman olunca nasil duygulanacagiz? :))

    basakahmetcinar

    05 Aralık 2009 at 08:17

  3. Çok teşekkürler Başak,bizim için tam zamanında yazılmış bir yazı oldu,çünkü Tayga artık oyuncaklarıyla konuşmaya filan başladı,özellikle Palyanço Necati’yle Çiçek Abbas’ı çok seviyor:)

    gurkanyucel

    05 Aralık 2009 at 07:41

    • Merhaba,
      Adana’ dan olmanız, baba olmanız ve bir blogunuzun olması ne güzel!!
      Ben de Adana’ da yaşıyorum, İstanbul sonrası Adana🙂
      Neden Adana, nasıl oldu falan gibi bin tane sorum olsa da şimdilik sanal da olsa tanıştığımıza memnun oldum deyip post la ilgili bir yorum yapayım, Rüzgar bu aylarda iken- Şİmdi 17.5 aylık-boş süt saklama kaplarına evdeki bakliyattan ya da renkli boncuklardan koyardım, salladıkça çıkan sese ve görüntüye bayılırdı.Bir de kendim doku kitabı yapmıştım, ve de herşeyi koklatırdım, şimdi koklamaya devam, kitaplara da tabiki..
      Bu arada ben evde psikolog eşliğinde oyun grupları yapıyorum, piskolog benim🙂
      Sevgiler, görüşmek üzere🙂

      Iraz

      23 Aralık 2009 at 12:08


Bir Cevap Yazın

Bir Kaplanın Günlüğü

Babaların buluşma noktası

