En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

EMZİRME REFORMU

leave a comment »

blogcuanne‘nin başlattığı emzirme reformunu ilk günden beri takip ediyor ve canı gönülden destekliyorum ve bu konudaki mimi eşim adına yanıtlıyorum:

(1)  Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç?
Çok kolay bir soru, tabi ki %70.. Ne?..Yanıldım mı? Peki doğru cevap ne?  NEE?? %1.3’MÜ???

(2) Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz?
Kendisi 15,5 aylık ve hala tam randımanlı bir şekilde emiyor.

(3) Kaç ay doğum izni kullandınız?
13 hafta ücretli izin, 20 gün rapor, 20 gün yıllık izin, 20 gün rapor,9.5 ay ücretsiz izin,o da bitti 20 gün daha rapor (yeni seneden),o da bitti 20 gün daha yıllık izin,o da bitti istifa.

(4) Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi?
Süt izninin yeterli olmayacağını düşündüğüm için ücretsiz izin aldım.

(5) Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı?
Doğumdan sonra işe dönmediğim için karşılaşmadım.

(6) Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı?
Toplum içinde sadece uçakta emzirmem gerekti,onda da en ön sırada olduğumuzdan sıkıntı yaşamadım.

(7) Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?
İlk gün ablamız destek oldu,sonra da desteğe ihtiyaç duymadım.

(8) Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan “sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü?
Kesinlikle hayır,özel olarak mama vermemem ve sütümün emzirdikçe daha artacağı konusunda ailemden destek gördüm.

(9) Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?
Evet biliyorum. Ben izin kullanabildiğim için çok şanslıyım ama çocuklarını ilk 6 ay boyunca emzirmek isteyen annelerin ne kadar büyük sıkıntılarla karşılaştıklarını biliyorum. Bu nedenle gerekli.

(10) Emzirme Reformu’nu web sitesinde desteklediniz mi? Destek olmak için www.emzirmereformu.com adresindeki formu doldurmanız yeterli.
Evet doldurdum.

Written by gurkanyucel

24 Aralık 2010 20:29

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

Bir Cevap Yazın

Bir Kaplanın Günlüğü

Babaların buluşma noktası

