En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

Çocuklarımız ne okuyor, ne izliyor? -1

with 2 comments

Öncelikle En Baba Gürkan’a bana bu beyaz sayfayı ayırdığı için çok teşekkür ediyorum. Böyle yazınca yıllık yazısı gibi oldu. Sepet sepet yumurta diye devam etmek isterdim ama konuya gireceğim.

Amacım misafir yazar olarak çocuklarımızın pek hoşlanarak izlediği çizgi filmleri, okudukları kitapları değerlendirmek, yorumlamak ve incelemek. Bir nevi okuYORUM, izliYORUM şeklindeki seviyesiz köşe yazıları gibi yani.

İlk yazım hakkında bir uzman görüşüne danıştım. Kardeşim okul öncesi eğitim eğitimi almış ve şu aralar kendi Özel Eğitim okulunu açmak üzere olan bir eğitimci (soru: Türkçe kurallarına göre bir cümlede en fazla kaç kere eğitim denebilir?). Dedim ki;

“Kahramanımız takriben 4 – 6 yaşları arasında, kendi dünyasında yaşıyor. Yeri geldiğinde hayvanlarla konuşuyor, hayvanlara danışıyor ve hayvanların onun hakkında düşünceleri olduğunu düşünüyor. Bunun yanı sıra kafası karıştığında mobilyaları ile konuşup onlardan yardım istiyor. En olmadı televizyona gidip kafasını karıştıran, ya da yeni öğrendiği bu konular hakkındaki kanalı açıyor (yani böyle TV kanalları olduğuna inanıyor). Arada bir de anlaşılmayan, manasız cümleler kuruyor.”

Bu anlattıklarım üzerine kardeşim şöyle sorular sordu

“Ailesinde travma yaşamış mı? Ne zaman yaşamış? Anne-Baba beraber mi? Ailede şizofren vakası var mı?”

Sonuç olarak geldiği nokta eğer şizofren geçmişi varsa çocukta şizofren başlanıcı olabilir. Eğer travma sebebi ile ise bu davranışlar, o zaman ciddi tedaviler gerekecektir; ailenin de tedavi görmesi gerekir.

Gelelim karakterimize, eğer benim gibi “Baba sen de otur, benimle seyret!” diyen bir çocuğunuz varsa zaten kimden bahsettiğimi anlamışsınızdır. Yok eğer benim çocuk melek, kendi takılıyo ne izliyo hiç bilmiyorum diyorsanız ben söyleyeyim, yukarıdaki karakter milyonların sevgilisi Elmo!

Balıkla konuşan, çekmecesinden medet uman, televizyondan pijama kanalı açan karakter Elmo. Anlattığım karakterin Elmo olduğunu söyleyince kardeşim “Hadi ya!” dedi. Çünkü bu işin gelişimde bir sürü yan etkisi var. Çocuk bi kere balığa fikir danışmanın doğru olduğunu düşünecek, çekmece ile fikir teatrisinde bulunacak falan. Sonra okula başlayacak. Elmo sağolsun ayakkabı giymeyi, renkleri bilecek. Ama öğretmen “Evet çocuklar, sarı ile kırmızıyı karıştırınca ne renk elde ediyoruz?” diye sorunca, eğer Elmo’nun o bölümünü izlememişse şöyle cevap verecek “Örtmenim ben bi çekmeceme sorim geliyorum!”

Geçenlerde amerikada araştırma yaptılar, Sünger Bob izleyen 4 yaş altı çocukların beyin aktivitelerini takip ettiler. İzlerken ve izledikten bir süre sonra beyin aktivitesinin yavaşlayıp, durduğunu tespit ettiler. E bence Elmo da çok farklı değildir detaylı araştırsak.

 

Written by silaninbabasi

31 Ekim 2011 18:40

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

Tagged with , , ,

2 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. ahanda,bizim bey kıza bu elmo zırtapozunun tğm cdlerini aldı! ben de izliyorum şu ana kadar şizofrenimsi bi durum sezinlememiştim. üstelik sünger bob arkadaşımızı da cidden sevdiğimden çocukcağzım benimle izlemek zorunda kalıyor. allahım bilerek ve isteyerek hem embesil hem akıl hastası mı yetiştiriyoruz ?

    hacer

    13 Mart 2012 at 15:06

    • ne acıdır ki sünger bob’un ben de hastasıyım

      gurkanyucel

      13 Mart 2012 at 15:20


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Bir Kaplanın Günlüğü

Babaların buluşma noktası

%d blogcu bunu beğendi: