En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

PROMISES

with 2 comments

Geçmişte okuduğum bazı kitaplarda çocukların kendilerine verilen sözleri kesinlikle unutmadığı, bu nedenle bir çocuğa söz verirken çok dikkatli olmak gerektiği ve tutulamayacak sözlerin asla verilmemesi gerektiği; çocuğun ebeveyne olan güveninin sarsılmaması için verilen bir sözün mutlaka yerine getirilmesi gerektiğini okumuştum. O zamanlar benim için tamamen hayal ürünü olan bu cümlelerin ne kadar doğru olduğunu geçenlerde birebir yaşayarak öğrendim. Birkaç ay önce anneannesi Tayga’ya bir tren almıştı ve o da tabi ki treni kırmıştı. Çocuğun suçu yok aslında çünkü kendisinin bir türlü karşı koyamadığı ve sürekli içini kemiren bir “Bu nasıl çalışıyor?” merakı var her şeye karşı. Bu merakı genellikle istemeden de olsa, nasıl çalıştığını anlamaya çalıştığı şeyin kırılmasıyla sonlanıyor. 1-2 hafta kadar önce anneannesi trenin akıbetini sordu:

Anneanne: Tayga  sana aldığım tren nerde?

Tayga: Kırdımmm.. (Nedense cümle sonundaki kelimenin son harfini her seferinde ısrarla uzatıyor)

-NE? KIRDIN MI?

-Kırıldııı..

-Ha sen kırmadın kendisi kırıldı yani. Peki tamam o zaman sana yenisini alırım.

-Tren alalımmmm.

-Tamam evladım ben sana tren alırım yine.

-Hadi tren alalııımmmm..

-Haydaa bu saatte nerden buliim ben sana tren?

-Ama tren alalıımmmm:(

-Hay Allah keşke söylemeseydim, tamam alacam ama şimdi alamam.

-Ama… ama…

Tayga ağlama moduna girmeden hemen kendisine bir “Ama babacım bak pencereden dışarı noolmuş,hava kararmıış,akşam olmuuş,oyuncakçı kapanmıış,o nedenle şimdi tren alamayız ama anneanne sana daha sonra alacak tamam mı?” konuşması yaparak ikna ettik ve sakinleşip diğer oyuncaklarıyla oynamaya devam etti. Anneanne ise çocuğu heveslendirdiği için üzülmüştü, ben de teselli etmek için “Boşverin unutur gider” demiştim. Aradan neredeyse 2 hafta geçti ve bu süre boyunca Tayga hiç treni sormadı. Dün akşam yılbaşı gecesi anneanne elindeki hediye paketini Tayga’ya uzatıp “Bil bakalım sana ne aldım” dedi ve Tayga daha paketi açmadan  “TRENNN” diyince hepimiz şok olduk… Kendisine verilen sözü unutmamış, sabırla beklemiş ve bu süre boyunca da hiç bahsini açmamış meğer. Anneanne direk bana dönerek “Hani unutur giderdi? İyi ki seni dinlememişim de almışım çocuğun hediyesini” dedi ve bu gerçek suratıma bir tokat gibi patladı: Sırf sakinleşsin diye öylesine söylenmiş/verilmiş sözleri biz unutsak bile onlar hiç unutmuyor ve bize çaktırmasalar da hep gerçekleşmesini bekliyorlar. Çok acayipmiş arkadaş çok…

Written by gurkanyucel

01 Ocak 2012 19:46

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

2 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bunlar bizi suya goturur, susuz getirir. Bir ornek vereyim. Sila uyumak uzeredir,

    – Baba bana balli sut getir?
    – Tamam kizim sen yat ben getireyim

    Bu proses sonunda Sila uyur, bekleyemez. Zaten babasi da balli sut hazirlamaz bildigi icin. Ertesi sabah Sila uyanir, aglamakli:

    – Baba, ama sen bana balli sut getirmedin? dudaklar buzuk…

    Bunu gectik… bir iki gece sonra, gene uyuma oncesi:

    – Baba bana balli sut getir?
    – Tamam kizim
    – Uzatma ama!
    – muhhahahahah

    yaaa

    Anonim

    04 Ocak 2012 at 18:57

    • çocuklardaki zaman kavramı olmayışından kaynaklı “sonra alınır” dan birşey anlamıyorlar.Benim de en çok dikkat ettiğim bu😛
      Evet haklısın kesinlikle unutmuyorlar,aslında unutsalar bile verilen sözü de yerine getirilmesi taraftarıyım🙂 Sürpriz olur…

      crocus

      14 Ocak 2012 at 22:06


Bir Cevap Yazın

Bir Kaplanın Günlüğü

Babaların buluşma noktası

