En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

Geleneksel Çocuk Oyunlarımız 1 – Uzun Eşek

leave a comment »

Gençlik Ve Spor Genel Müdürlüğü şahane  (!)  bir yapıt çıkarmış.  A’dan Z’ye bütün oyunlarımız var içinde. Bir klasik ile başlayalım, uzun eşek… Oyunu anlatmak için, ya da kitabın içeriğini aktarmak için cok uğraşmayacağım, taradım, ekliyorum

Bu sayfada göze çarpan bir iki nokta var. Güzide kitap kızlarla erkeklerin beraber oynayamayacağını, ve fakat kızların da kendi aralarında oynayabileceğini anlatmış. Hiç uzun eşek oynayan kız gördüm mü hayatımda? Hayır. Sayışma ve alışma kelimelerine de değinmeden geçemeyeceğim. Yastık bizde hiç öyle sayışma ile belirlenmezdi, birini zorla yastık yapardık. Alışma konusunda da belki atışırdık adımlarla ama alışma tabirini bilemeyeceğim.

Bir diğer nokta da yaş  sınırı koyulması. Dikkat, 7 – 25 yaş! 26’dan gün alanlar oynayamaz! 18’i geçtikten sonra zaten uzun eşek oynayan erkek sayısında büyük düşüş olduğunu düşünüyorum. Üniversite ortamında uzun eşek oynayan bir erkeğin daha sonra kız tavlama konusunda hayatının geri kalanında ne derece başarılı olabileceğini hepimiz biliyoruz…

İkinci sayfa:

Şimdi, öncelikle ilk fotoğrafta yastığın surat ifadesine bakalım. Ve yorum yapmadan geçelim. Çoluk çocuk netekim. Sonra, açıklamalarda ne demiş, oyuncular “yastığa yanaşır”. Yememiş tabii “Eğilen takım kafasını yastığın ve birbirlerinin apış arasına sokup iyice iteler ki destekli olsun” demek. Sonra oluşturulan nizam hızlıca geçiştirilmiş ve karşı takım atlar falan diye bitirivermiş.

Halbuki bu işin tekniği, taktiği var. Tavsiye versene biraz. Mesela atlayan takımın en zayıf elemanı önce atlar ki en uzağa gitsin. Ya da atlayan takım karşı takımın en zayıf oyuncusuna yüklenir, herkes oraya atlar ki çöksün eşek. Bu işin bir sürü tekniği var arkadaş! Benim uçarak yastığa çarpan arkadaşlarım vardı, sonra gaza gelip pantolonunu yırtanlar…

Kızım oynar mı bu oynu bilmiyorum, sanmıyorum. Oğlum oynar mı? Amerikada büyürse oynamaz, oynayacak ortam bulamaz. Amerikalı bir arkadaşıma gösterip anlattım, dedim biz böyle büyüdük, artık benimle pek konuşmuyor. Türkiye’de büyürse oynar, zorla oynatırım, ben de dahil olmaya çalışırım ama sanırım yaş sınırından dahil olamam.

Bu serinin sonu bitmez, dikkat ettiyseniz Uzun Eşek sayfa 277 de! Yani elimde 250 sayfayı aşkın oyun var!

Yavaş yavaş, parça parça aktaracağım.

Written by silaninbabasi

27 Ocak 2012 19:32

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

Bir Cevap Yazın

Bir Kaplanın Günlüğü

Babaların buluşma noktası

