En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

OKUL ARAŞTIRMASI

with one comment

Geçen sene bu zamanlar yaptığımız “Ümitköy çevresinde kreş” araştırması, bu bölgedeki 20’ye yakın kreşin incelenmesi ve bazılarının yerinde görülmesi neticesinde, yaptığımız onca araştırmaya rağmen yine de tam olarak emin olamadan “galiba en iyisi bu” diyerek Kidsland ile sonuçlanmıştı. Müdiresi Ayşin Hanımın çocuk gelişimi konusundaki akademik geçmişi ve yayınlarının şok edici sayısı (37), bu kararı vermemizde büyük rol oynamıştı. Bu 1 sene içinde ne kadar doğru bir karar verdiğimizi defalarca gördük ve çok mutlu olduk.

Şimdi aynı kılı kırk yaran araştırmayı okul için yapmaya başlamamız gerekecek çünkü seneye 5 yaşını dolduracak olan oğlumuza düzgün bir okul bulmak için (okulların ön kayıtları şubat ayında başladığından) sadece 8 ayımız kaldı.

İlk kararsızlık devlet okulu mu özel okul mu konusunda yaşandı. Özel okullarda öğrencileri lise sınavlarına hazırlamadıkları,bu sayede çocuğun lise sınavını (sanırım adı SBS) kazanamayarak okula devam etmesini sağladıklarını duyduk. Çok da mantıklı geldi bize,sonuçta özel okullar ticaret yapıyor.  SBS kazandırma istatistiklerine baktığımızda gerçekten de devlet okullarının özel okullardan daha yüksek kazandırma oranına sahip olduklarını gördük.

ANCAK

Çocuk sınav kazanmış kazanmamış ne ki, önemli olan mutlu ve kendine güvenli bir çocuk olarak büyümesi değil midir? Devlet okulunda 40-50 kişilik sınıflarda (ki bu sayı “Ankara’nın en iyi devlet okulu” olarak bilinenlerde de aynı) çocuk kendisini ne kadar özel hissedebilir? Öğretmeni çocuğumuzla ne kadar ilgilenebilir? Sınıftaki nüfus arttıkça doğru orantılı olarak “kabadayı” sayısı da artacak ve çocuğumuzun itilip kakılması ihtimali yükselecek değil midir? Sonuçta öğretmen de bir insan evladı olduğundan bu itiş kakışlara ne kadar müdahale edebilecektir?

AYRICA

“Ankara’nın en iyileri” olarak bilinen devlet okullarında sürekli olarak çeşitli isimler altında velilerden para toplandığı, bu paraların aylık 400-500 TL’yi bulduğu söylenmektedir. Okulun yarım gün olması nedeniyle diğer yarım günde yine kreş, etüt, vs.’ye gönderdiğinizde de ayda fazladan 600-700 TL daha ödemek zorunda kalacağız ve güya ücretsiz olan devlet okulu bize zaten ayda 1000-1200 TL arası bir meblağa mal olacak.

Tüm bunları düşününce özel okul olsun,sınıflar 15 kişilik olsun,öğrenciler mülakatla seçilsin (kimse kusura bakmasın,ayrımcılıksa ayrımcılık, özel okulların öğrencilerini seçerek alması bence iyi bişi), öğretmeni çocuğumuzla daha fazla ilgilenebilsin ki kendine güvenli bir çocuk olsun, varsın sınav mınav da kazanamasın diye karar verdik.

Özel okulda aranacak kriterler:

1)    Ucuz olsun!!! Önceleri “en iyisi olsun” diyorduk ama kardeş gündeme gelince her ikisine de aynı şartları sağlama zorunluluğu nedeniyle şimdi “en ucuzu olsun” demeye başladık. Ama tabi ucuz olacak diye de en berbat yere göndermek istemeyiz,o nedenle fiyat/performans dengesi açısından en uygununu arayacağız.

2)    Matematik-fen eğitimi güçlü olsun. Neden? Çünkü Tayga’nın sözelci olmayacağı gün gibi aşikar. 2,5 yaşında 100’e kadar saymayı kendi kendine öğrenen bir çocuğu sözelci yapmak matematik dünyasına bir ihanet olur sanıyorum. Hayır sanmıyorum,eminim!!

3)    Eve yakın olsun. Okuduğum blog’lardan birisinde yazmışlardı: “En iyi okul eve en yakın olanıdır” diye. Kesinlikle katılıyorum çünkü bunun faydalarını biz kreşte gördük. Birincisi ve en önemlisi servis derdi (masrafı) yok!!. İkincisi diyelim araban bozuldu (mesela haylaz oğlunuz akşam arabadan inerken size çaktırmadan farları açabilir ve sabah arabanızı aküsü boşalmış olarak bulabilirsiniz) çocuğu okula yürüyerek götürebilirsin.

4)    Fiziki şartları iyi olsun. Apartmandan bozma özel okullar var mesela saçma sapan. Hatta apartmanı bozmadan zemin katını okula çeviren bile var, baya bildiğin market filan gibi yani. Fiziki şart olarak da öyle golf sahası, kayak pisti filan olsun gibi bi derdimiz yok. En azından kendine ait bi yüzme havuzu olsun, ana okulu kısmı okulun geri kalanından bağımsız olsun, sınıfları ferah ve aydınlık olsun bize yeter.

Kriterlerimizi belirledikten sonra araştırmaya başladık ve işte maddeler halinde şimdiye kadarki araştırma sonuçları:

TED: Pahalı olması bir yana çok fazla kalabalık olması ve çevremizdeki bazı velilerin şikayetleri nedeniyle ilk elediğimiz okul oldu.

Güncelleme (21.10.2016): Bir “TED çok kalabalık,çok büyük” yorumlarıdır gidiyor ama o dışarıdan öyle görünüyormuş. Aslında ilkokul bölümü bloklardan oluşuyor ve her blokta 5 sınıf ve 1 müdür yardımcısı var,her bloğun kendi bahçesi var, çocuklar kendi bloğundan dışarı hiç çıkmıyor ve 5 sınıflı 120 öğrencili küçük ve butik bir okulda okuyorlar aslında. Fiyat konusuna aslında sadece giriş pahalı, ilkokuldan sonra diğer okullarla aynı ve hatta çoğundan ucuz. Örneğin MEV koleji 2016 yılı eğitim ücreti 16.500 TL+2500 TL etüt=19.000 TL; TED’de eğitim 19.708 TL ve etüt ücretsiz,toplama aradaki fark 708 TL. Verdiği eğitim göz önüne alınınca gayet makul bir fark.

TEVFİK FİKRET: Sözel ağırlıklı eğitim veriyormuş, kazandırdığı bölümlere bakınca zaten anlaşılıyor. Fiyatı yanlış hatırlamıyorsam 17.000+KDV+Yemek (3000küsür)+servis=22 civarı. Fiyat fena diil ama sözel olayı bizi bitirdi. Eve de çok uzak zaten.

CHARLES DE GAULLE (Umarım doğru yazmışımdır): 1)Sözel ağırlıklı eğitim veriyorlar. 2) Fransız müfredatı uygulanıyor, çocuk mezun olduğunda Fransa’ya yerleşecekse eyvallah ama aksi halde bu durum bir dezavantaja dönüşüyor. 3)Fiyat uygun (14.000 TL) ama okul yarım gün. 4)Eve çok uzak. 5)Fiziki şartları zayıf.

BİLFEN: Adından da anlaşılacağı gibi sayısal ağırlıklı eğitim veriyorlar. SBS başarı oranı çok yüksek. Bizim eve de (yürüme mesafesinde olmasa da) çok yakın. Fiyat 20.000 civarında. Ancak henüz inşaatı bitmedi, eylülü bekliyorum, eğitime başladıklarında gidip gezcem, fizik şartlarını gördükten sonra karar vermeyi düşünüyorum.

SINAV: Adından da anlaşılacağı gibi sınava yönelik eğitim veren dershaneden bozma bir okul. Eğitim müfredatı bana “çocukları yarış atı gibi yetiştiriyorlar, spor,sanat ve sosyal aktivite yönü zayıf bir okul” imajı verdi. Ama çok olumlu şeyler de duyuyorum,o nedenle daha detaylı inceleyip öyle karar vereceğim.

Daha inceleyecek çok okul var, Bahçeşehir, Jale Tezer, Nesibe Aydın, Gürçağ,vs.vs. Bu yazı çok uzadı, inceledikçe yazarım.

Written by gurkanyucel

28 Temmuz 2013 15:19

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

Tagged with , , , ,

Bir Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] İlkokulu, Seviye Klj. ABC Klj. Doktorlar Klj. Vs.vs) açılmış olması nedeniyle kendime bir önceki yazıda bahsettiklerime ek bazı kriterler […]


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Bir Kaplanın Günlüğü

Babaların buluşma noktası

%d blogcu bunu beğendi: