En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

KAYDA DEĞER OKULLAR

with 8 comments

Bir karar vermem gerektiğinde çok fazla alternatif varsa kafam karışmasın diye kendime bazı kriterler belirleyerek seçenekleri azaltırım. Ankara genelinde ve Ümitköy özelinde çok fazla yeni okul  (Nesibe Aydın Klj., Ümitköy Montessori İlkokulu, Seviye Klj. ABC Klj. Doktorlar Klj. Vs.vs) açılmış olması nedeniyle kendime bir önceki yazıda bahsettiklerime ek bazı kriterler belirledim.

1)      Dershaneden bozma olmasın. Çünkü tüm araştırmalarım sonucunda anladığım kadarıyla bu tür okullar tamamen sınav odaklı ve ezberci bir yarış atı eğitimi veriyor.

2)      İnternet sitesi com.tr uzantılı olmasın. Bunu bir blogda okumuştum ve bence doğru bir tespit: Genellikle com.tr uzantılı okullar işin daha çok ticari boyutuna bakıyorlar.

Okul araştırmasını hep ismi bilinen ve bloglarda sıkça bahsedilen okullar üzerine yoğunlaştırmıştım, ama burnumuzun dibinde (eve 5 dk. Yürüme mesafesinde) bir özel okul olduğunu öğrenince de merak etmiştim. Adı sanı duyulmamış bu okulun evimize bu kadar yakın olması bende nedense bir “Hayır, tuzak şık bu, böylesine zor bir sorunun cevabı bu kadar kolay olamaz” hissiyatı uyandırmıştı. Ama sonra kreşten bir veli “Benim arkadaşım büyük oğlunu TED’e vermişti ve hiç memnun değildi, küçüğü Gürçağ’a verdi ve çok çok memnunlar” diyince iyice merak ettim ve bir gidip bakayım şu okula dedim. Vee okul araştırmasında sanırım bir finalistimiz var:

GÜRÇAĞ KOLEJİ

1)      Fiziki şartlar: Gitmeden önce bir internet araştırması yapayım dedim ve gördüm ki bu okulla ilgili olarak hemen herkes aynı şeyi söylemiş: Ankara’nın fiziki şartları en iyi okullarından biri. Gidip kendi gözlerimle de gördüm ki gerçekten de öyle. Okula ilk girdiğinizde sizi bi etkiliyor zaten, en son yıllaaar evvel Bilgi Üniversitesi ana binasına girdiğimde böyle etkilenmiştir. Modern bir mimari, bina kocaman bir gemi şeklinde projelendirilmiş, koridorlarda gezerken bir geminin güvertesinde gibi hissediyor insan kendini. Binanın ortasında devasa bir avlu var ve üzeri cam tavan ile kapalı olduğundan her yer çok aydınlık ve ferah. Lise ve orta kısmı gezmedim ama ana okul ve ilkokul sınıflarında tavan yüksekliği 5 m. Ve dış duvar boydan boya pencere. Tavanın yüksek olmasının yanı sıra bir duvarın komple cam olması mekanı acayip ferah gösteriyor. İlkokul sıraları tek kişilik ve her öğrencinin dolabı var, evden okula – okuldan eve çanta taşınmıyor. Sınıflar 15’er kişilik. Efenime söyliim başka, ana okulu kısmı bina içinde ama binadan bağımsız, şöyle ki: zemin katın tamamı ana okulu ve kendi müstakil girişi var,öğrenci ordan girip tüm gününü o katta geçiriyor çünkü sınıflar, yemekhane, uyku odası,oyun odası, revir,wc-lavabolar,vs. her şey o katta, çocuk gün içinde hiç kat inip çıkmıyor,sonra da girdiği kapıdan çıkıp gidiyor. Binanın ana girişi ise arka sokaktan 2. Kat seviyesinden sağlanıyor. Sonra başkaa, kapalı yüzme havuzu var yarı olimpik,yüzme dersini seçmeli alabiliyosun. Bi de okulun temizliği çok dikkatimi çekti, her yer gıcır gıcır parlıyodu,ben gittiğimde okul kapalı olmasına rağmen gezerken 10-15 tane temizlik yapan bayan gördüm. Müdür de zaten “En iddialı olduğumuz konu temizliktir,örneğin bir oda temizlenir ve kapatılır, o oda hiç kullanılmasa bile ertesi gün tekrar temizlenir” dedi.

2)      Sayısal eğitim: Bizim şansımıza okul kurucuları sayısal eğitime ağırlık vermeye karar vererek Ankara Fen Lisesi’nin 25 yıllık müdürünü transfer etmişler ve üniversite sınavlarında Gürçağ Koleji Ankara 3.sü olmuş .  Bence Ankara Fen Lisesi müdürlüğü bayaa iyi bi referans.

3)      Fiyat: Gelelim zurnanın zırt dediği yere, ben okulu gezmiş ve fiyatına bakmadan ikna olmuş bir haldeyken gezinin sonunda “Peki ücret ne kadar?” dedim, müdür “Yıllık 10.800 TL”……dedi…..Ben kulaklarıma inanmadığımdan onun söylediğini kendimce düzelterek “Hmm 18.800 demek, peki buna KDV dahil mi?” diye sordum,o da “18 diil on-bin-800, ve evet buna KDV dahil”….dedi….Ben orda atlayıp müdürün boynuna sarılmamak için kendimi zor tuttum ama sesimin titremesine engel olamayarak kekeledim “P-p-peki y-ye-mek ücret-t-ti ne k-k-kadar?” diye sordum, yemekler Bilintur’dan geliyormuş, yani Bilkent Üniversitesinde ne yemek çıkarsa o geliyormuş buraya da,kalorisi bilmemnesi çok detaylı hesaplanırmış, yıllık ücret de 2100 TL’ymiş, yemek fiyatında indirim olmazmış ama erken kayıtta eğitim ücretinden %5 indirim yapıyorlarmış. 10.800’den daha bi de %5 daha indirim oluyormuş yani.  Nerdeyse devlet okuluyla aynı maliyete geliyor. Önümüzdeki 1 yıl içinde fikrimiz değişmezse sanırım we have a winner.

Written by gurkanyucel

28 Ağustos 2013 09:44

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

Tagged with ,

8 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Merhaba,
    bende oğlumu Mev kolejine vermek istiyorum, öğretmenleri tecrübeli mi?ingilizce eğitimi nasıl biraz bahseder misiniz?

    özge

    16 Ağustos 2016 at 12:37

    • Merhaba, Tayga 1. sınıfı Mev’de okudu ve çok çok memnun kaldık. Öğretmenler harika,okulda herşey tıkır tıkır işliyor. İngilizce eğitimi süper değil ama bizim de pek öyle bir beklentimiz yoktu zaten,o nedenle fazla dert etmedik. Şimdiden hayırlı olsun diyeyim,selamlar.

      gurkanyucel

      16 Ağustos 2016 at 14:03

  2. Selamlar,
    Okul araştırması yaparken gördüm yazdıklarınızı. Sizinle aynı okulları gezmisiz.Gürcag Koleji’nden vazgeçme sebebiniz nedir acaba?Mev’den memnun kaldınız mi?Teşekkürler

    banu

    13 Mart 2016 at 21:24

    • Selamlar,
      Gürçağ’daki öğretmenlerin düşük maaşla çalıştırıldığı,tazminat ödememek için sık öğretmen değiştirdiklerini ve bu nedenle öğretmenlerin tedirgin ve mutsuz olduğu,dolayısıyla da sürekli farklı okullarda iş arayışı içinde oldukları yönünde sağlam duyumlar aldığım için vazgeçtik. MEV’den çok ama çok memnunuz,gönül rahatlığıyla tavsiye ederim.

      gurkanyucel

      14 Mart 2016 at 08:02

  3. Hocam bizde okul arastirmasindayiz okula devam ettinizmi memnun kaldinizmi 1.sinifta ne dusunuyorsunuz.. Iyi gunler

    Can Selkoz

    23 Mart 2014 at 18:16

    • Bizim okul araştırması devam ediyor,anaokulunda şu anki kreşe gitmeye devam etsin dedik ve böylece araştırma için 1 sene daha kazanmış olduk. Şimdi MEV ile Gürçağ arasında gidip geliyoruz.

      gurkanyucel

      24 Mart 2014 at 06:38

      • Hocam merabalar biz de bu yıl okula baslayacagız. siz nereye karar verdiniz memnun kaldınız mı??

        İnci

        08 Eylül 2015 at 13:45

      • Mev

        gurkanyucel

        08 Eylül 2015 at 14:20


Bir Cevap Yazın

Bir Kaplanın Günlüğü

Babaların buluşma noktası

