En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

OYUNCAK TOPLAMA SORUNSALI

with one comment

Aylardır Tayga’ya oyuncak toplatmaya çalışıyoruz ama nafile. Dil dökmek veya “Ama bak yerdeki oyuncaklar ayağına batar” gibi açıklamalar hiçbir işe yaramadı. Biz de yaptırım uygulamaya karar verdik. Şöyle ki:

Her cumartesi Tayga’nın yeni oyuncak günüdür. Dışarıya çıkılmışken ufak bir oyuncak alınır, o motivasyonla eleman yemeğini de güzel yer,efenime söyliyim daha uysal olur filan. Hem haftanın diğer günleri oyuncak istediğinde “Ama bugün oyuncak günü değil ki, hafta sonu alırız” dediğimizde arıza çıkarmaz çünkü bilir ki oyuncak günü gelince alınacak.

Biz de yaptırım olarak kendisine “Eğer oyuncaklarını toplamazsan yeni oyuncak almayız” dedik ve öyle de yaptık. Her şeyin çakallığını yakalayan eleman bu sefer de tüm hafta oyuncak toplamamaya, sadece Cumartesi sabahı toplayarak “Bak, oyuncaklarımı topladım, hadi gidip oyuncak alalım” demeye başladı. Biz de kuralları daha komplike hale getirmeye karar verdik ve “Her oyuncak topladığında 1 kart alacaksın, 5 kart biriktirdiğinde yeni oyuncak alabileceksin” dedik. Bizim çakal hemen salondaki oyuncakları topladı ve ilk kartını kaptı. Sonra koşa koşa odasına gitti,meğer orası da dağınıkmış,orayı da toplayıp bi kart daha aldı. O kadar mutlu oldu ki suratında hınzır bi ifadeyle “Başka nereyi topliyim?” diye sordu:) O sırada “Git benim ofisi de topla” desem gidip toplayacaktı,o derece gaza geldi. Sonra tuttu dedi ki “Ben şimdi Legolarımla oynamak istiyorum,onları döküp oyniycam,sonra toplayıp bi kart daha alcam”. Baktım iş sarpa sarıyor,kuralları daha da katılaştırmak gerekiyor “Ama öyle olmaz, bugünlük 2 kart aldın ama ilk gün bonusuydu bu,bundan sonra her gün sadece 1 kart alabilirsin” dedim.

Şimdilik planım tıkır tıkır işliyor. Her gün oyuncaklarını topluyor ve kartını alıyor. Böylelikle biz de zaten alacağımız oyuncağı bir faydaya dönüştürmüş oluyoruz. Umarım kötü bişi yapmıyoruzdur çünkü bazen bana çok mantıklı gelen bir davranış biçiminin sonradan aslında ne kadar zarar verebildiğine dair yazılar okuyup üzülüyorum. Ama bu kart fikri iyi di mi? Evet evet,bence de iyi:)

Written by gurkanyucel

07 Kasım 2013 09:26

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

Tagged with , ,

Bir Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Yaklaşımım çok Pedagojik gelmese de ben sonuca bakarım arkadaş! Bence tam gaz devam, iyi bir tiyo oldu benim için : )

    Anonim

    19 Mayıs 2015 at 09:29


Bir Cevap Yazın

Bir Kaplanın Günlüğü

Babaların buluşma noktası

