En Baba Blog

Babaların buluşma noktası

INFLUENZA A

with 2 comments

Çok feci bir salgın dolaşıyor a dostlar,aman deyim kendinize dikkat edin. Tayga da nasibini aldı tabi bu salgından. Pazar gecesi BABAAA diye viyakladı, odasına gittim ki çocuk yanıyor. Hemen penceresini açtım,üzerini soydum,baktım olmuyor verdim pedifeni hemen düştü. Sabah ilk iş gittik doktora, “Grip olmuş,yapacak fazla bişi yok,kreşe gitmesin, evde dinlensin geçer” dedi, e iyi bari diyip eve bıraktım,gidip işlerimi halledip eve döndüm hemen. Öğle saatlerinde tekrar yükselince ateşi bi pedifen daha verip annemizi doktora götürdük bu sefer (o da ayrı bi macera). Eve döndük,ateş tekrar yükseldi ama bu sefer ne yapsak düşmüyor. Pencere sürekli açık,dışarısı eksi 5 derece, ben 3 kat kazakla dolaşırken çocuk çıplak olduğu halde yanıyor. Bi taraftan da titreyerek ağlıyor tabi,en çok da o koyuyor insana. Çocuk acıklı Türk filmlerindeki gibi “üşüyorum baba lütfen sarıl bana” dedikçe kahroldum resmen. Pazartesi gecesi sabaha kadar uyuyamayan Tayga hayatında ilk defa sabahlamış oldu böylece. Bitmek bilmeyen gecenin sonunda sabah ilk iş başka bir doktora gittik. Bir arkadaşımın tavsiyesiyle evimizin yakınındaki Arte Hastanesindeki Süheyla Özsan’a gittik,adını veriyorum ki reklam olsun çünkü çok memnun kaldım kendisinden. Hemen boğazına bi çubuk sokup laboratuvara gönderi, 5 dakka sonra sonuç geldi:influenza A. “Çok şiddetli bir grip türüdür,hiç boş yere çocuğu hırpalamayalım,vereceğim ilaç 3 günde iyileştirir ” dedi, verdi antivirütik ilacımızı gönderdi. Gerçekten de 3 gün içinde iyileşti ama ilacı içmemek için bize de ne çektirdi ne çektirdi.

İlaç saati gelince evin içinde dört dönüyoruz, evladım gel iç şu ilacı, İÇMEEEM!!ACI OOO!! Bir de atik ki sormayın, tam köşeye kıstırıyorum VIJT diye aradan kaçıp kurtuluyor (Muzipo işe yaramış sanırım). En sonunda canıma tak etti yakalayıp yere yatırdım bunu, annesinin “Yapma bey!!” çekiştirmelerine kulak asmadan oturdum üstüne tam zorla içirecem BEN KENDİM İÇİCEEEM diye böğürerek pes etti, “BABA GİTSİİİN,ANNE İÇİRSİİİN,PİS BABAAA, BEN ARTIK BABAYI SEVMİYCEEEM, SADECE ANNEMLE KARDEŞİMİ SEVİCEEEM” diye ağladı. Sevilecekler listesine kardeşini de eklemiş olması çok hoşuma gitti:)

Üzülmedim mi,üzüldüm tabi, 78 kiloluk adamın 18 kiloluk sabinin üzerine oturması hiç hoş değil,ama öyle bir işe yaradı ki ondan sonra ilaç saati geldiğinde gidip dolaptan ilacını kendi getirir oldu:)

Ateşli geçen 5 günün sonunda bugün nihayet normale dönmeye başladı. O iyileşti ama bu sefer de ben cortladım (Tayga’nın bedduasını almamalıydım). Dün sevgili ilkokul öğretmenimle konuşuyorduk telefonda, “evde maske tak ki diğerlerine bulaşmasın” dedi. Canım öğretmenim, 1984-2014 şaka maka tam 30 sene geçti hala eli üzerimizde. Ben de gittim maske aldım geldim ve hemen taktım. Tayga görünce “Aaa baba doktor olmuş” dedi! He oğlum he, 50 kuruşluk maskeyi takınca 6 sene okuyup dirsek çürütmene gerek kalmıyor. Ne dalga geçiyosun,otururum bak üstüne ha!

Resim

Kendime not:Seneye ma-aile grip aşısı olunacak…

Written by gurkanyucel

03 Ocak 2014 17:42

Uncategorized kategorisinde yayınlandı

Tagged with ,

2 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Öncelikle geçmiş olsun. Ma aile grip aşısının o kadar iyi bir fikir olduğundan pek emin değilim. Bazan sağlam bünyeyi hasta ettiği gibi hangi tür gribin aşısı yapılıyor o da bir soruna dönüşüyor. Genellikle günün modası olan grip değil, geçen sezonun güzide gribi ya da artık tedavülden kalmış bir gribin aşısı olabiliyor. Ayrıca grip bir yönüyle bünyenin sigortası gibi bir şey. Insanı daha büyük hastalıklardan koruduğuna dair rivayetler mevcut! Ateş iyi bi’şi diil tabii ancak şahane de bir deyimi anımsamakta fayda var: “grip ilaçla bir hafta, ilaçsız 7 gün sürer”. Ben olsam ateşle devrimci bir mücadele yürütüp, bol su içer, bol bol uyurdum!
    Selamlar, saygılar.
    Not: bloğu bu kadar ihmal etmeyin, yazdıklarınızı merakla bekleyenler var!
    Ufuk Danışman

    Ufuk

    03 Ocak 2014 at 18:35

    • Walla zaman buldukça yazıyorum ama hem iş-güç hem hastalıklar hem de 2 çocukla pek zaman kalmıyor:)

      gurkanyucel

      03 Ocak 2014 at 18:52


Bir Cevap Yazın

Bir Kaplanın Günlüğü

Babaların buluşma noktası

